SIGNERAT.se - designmarknaden på nätet

SIGNERAT.se stärker sitt team inför kommande utmaningar

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 15:35 CEST

Sedan lanseringen av Signerat.se i maj 2008 har vi haft glädjen att få arbeta med över 350 av Sveriges nya och spännande formgivare, tusentals kunder har köpt unika produkter och vår verksamhet har tilldelats priser av både InternetWorld och Beautiful Business Award. Nu är det dags för Signerat att ta nästa steg i utvecklingen mot att bli Sveriges bästa designmarknad, och vi har nu glädjen att berätta att vi fått förstärkning i det arbetet av Malin Ströman som blir ny VD i bolaget.

Malin kommer närmast från en tjänst som produktchef och designchef på Stardoll - världens största community för unga tjejer från hela världen.

− När jag nu går in som VD i Signerat.se hoppas och tror jag att jag kompletterar Maria och Anna med en mängd kunskaper kring onlineförsäljning, produktutveckling och viralitet. Vår gemensamma vision är att Signerat.se kommer att ta plats som den främsta aktören i Sverige för försäljning av
personliga och kvalitativa produkter.

− Vi är oerhört glada att Malin har valt att stärka vårt team i den utmaning vi har framför oss. Hennes affärsfokus och erfarenheter från ett snabbt växande community är värdefulla och kommer att hjälpa Signerat att utveckla sin fulla potential, säger Maria Richardsson, grundare av Signerat.se. Malin kommer till att börja med lägga allt fokus på våra olika möjligheter till expansion.

Marknaden för unik och personlig design är fortfarande under utveckling. Vår försäljning ökar
konstant och de senaste veckorna har vi flera försäljningsrekord. Signerat.se har också synts mycket i press och media senaste tiden och sortimentet är tydligt och kvalitativt. Vi ser därför att Signerat har stora möjligheter att skapa en unik marknadsplats, fylld av kreativitet, glädje och kvalitet.

För mer information, kontakta:
Maria Richardsson, grundare, 08-55 11 46 91, maria@signerat.se
Malin Ströman, VD, 08-55 11 46 93, malin@signerat.se

SIGNERAT är en designmarknad på nätet för alla som vill formge och sälja egna produkter – och för alla som är intresserade av svensk, unik design. Idén till företaget tog form hösten 2007 när grundarna, Anna Tiles och Maria Richardsson – båda egenföretagande, grafiska formgivare – själva saknade enkla sätt att marknadsföra egendesignade produkter på. Missionen för SIGNERAT är stödja Sveriges formgivare i arbetet att nå ut till en bred marknad.