SIGNERAT.se - designmarknaden på nätet

SIGNERAT.se välkomnar fuldesign med kuddkrig

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 09:49 CEST

Med över 180 formgivare från hela Sverige är SIGNERAT.se den största mötesplatsen för ny svensk design på nätet. Nu välkomnar vi Fuldesign genom att ställa till med ett riks-täckande kuddkrig i veckorna tre.
- Med visionen att kunna erbjuda den mest spännande svenska designen just nu är vi extra glada att nu kunna erbjuda även Fuldesigns produkter hos oss, säger Anna Tiles, grundare och säljaransvarig på SIGNERAT.se.

Fuldesign är en Stockholmsbaserad designgrupp som har funnits sedan våren 2005. Gruppen har de senaste två åren arbetat med Röhsska museet, Kulturhuset i Stockholm, Carl Larsson-gården, Stockholms Kulturfestival, Svensk Form, Designgalleriet, Stockholm Pride med flera.

- Fuldesign finns på SIGNERAT.se för att vi verkligen gillar att små designers kan får en chans att visa upp och sälja sina produkter i en fin, välkomnande och proffsig miljö. En av våra huvudtankar är att befria designen från etablissemangets tvångströja. SIGNERAT.se är ett fantastiskt redskap för den revolutionen, berättar David K Frimark, Fuldesigner.

Fuldesign är i dagarna extra aktuella med utställningen Kuddkrig -vapen är hårda, människor är mjuka på galleri Södra Esplanaden i Lund. På utställningen återfinns en mängd kuddvapen, från gatuvapen som gatstenar och molotovcoctails, via krigiska vapen som pistoler och granater, till hollywoodvapen som motorsåg och kedjor. Utställningen inspireras av juntor, allt från latinamerikanska med Castro och Che till hemmafruarnas syjuntor och är utformad som en stor spelplan, eller ett terapirum. Den perfekta platsen för alla som känner sig frustrerade över bankbonusar, varsel och våldsbrott.
- Meningen med utställningen är att man ska kunna komma hit och avreagera sig, berättar Pernilla Klüft, Fuldesigner. Man kan både skapa och slåss utan att skada varken sig själv eller andra, fortsätter Pernilla.

Tillsammans tar nu SIGNERAT.se och Fuldesign kuddkriget vidare till nätet. Från 17 april till 10 maj kan besökarna delta i kuddkriget även på www.signerat.se/kuddkrig.

- Genom nätet behöver inte aktiviteterna vara begränsade till en speciell ort och nu vill vi sprida kuddkriget över hela Sverige. På vår hemsida kan man tävla och ladda ner en ikon som visar att man deltar och vi hoppas att många passar på att avreagera sig på ett lite mjukare sätt, säger Maria Richardsson, grundare och marknadsansvarig på SIGNERAT.se

För mer information, kontakta:
Maria Richardsson, grundare och marknadsansvarig, 08-55 11 46 91, maria@signerat.se
Pernilla Klüft, fuldesigner, 0709-50 10 66, pernilla@fuldesign.se

SIGNERAT.se är en designmarknad för formgivare som vill sälja egna produkter på nätet - och för alla som är intresserade av svensk design. Idén till företaget tog form hösten 2007 när grundarna Anna Tiles och Maria Richardsson - båda egenföretagande, grafiska formgivare - själva saknade enkla sätt att marknadsföra egendesignade produkter på. SIGNERATs affärsidé är att stödja Sveriges formgivare i arbetet att nå ut till en bred marknad. SIGNERAT är en del av IQube.

www.signerat.se