Signpost AB

Signpost växer och anställer ytterligare seniorkonsult

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2015 12:54 CEST

Signpost anställer ytterligare en senior konsult.

Sedan starten av Signpost 1 september 2013 har Stina Nord och Fredrika Schartau, founding partners och seniorkonsulter, tillsammans med kollega Cecilia Nässlander levererat högkvalitativa tjänster inom interim management och chefsrekrytering samt skräddarsydda tjänster inom området utveckling av medarbetare och ledare.

I takt med marknadens behov av Signposts tjänster utökar vi nu gruppen med ytterligare en senior rekryteringskonsult med lång erfarenhet – Gabriella Huss.

Gabriella kommer närmast från en roll som verksamhetsansvarig ledare för Assessios konsultorganisation med inriktning organisationsspykologi och har även på Assessio Sverige innehaft rollen som affärsområdeschef för området Assignment (rekrytering) och chef för Kundsupport . Gabriella började på Assessio 2007 som senior rekryteringskonsult med inriktning chefsrekrytering. Före Asssessio har Gabriella bl a arbetat som projektledare på TRR, kundansvarig och konsultchef/rekryteringskonsult på bl a Poolia och har även innehaft roller som affärsansvarig inom FM/outsourcing-branschen. Gabriella har studier i ekonomi och psykologi i bagaget och är diplomerad marknadsekonom från IHM samt DNV och STP-certifierad rekryteringskonsult.

”Vi hälsar Gabriella varmt välkommen och är stolta över att Gabriella valt att arbeta med oss. Med hennes kunskap om rekrytering och urval, om testning/personbedömning och sin egna ledarerfarenhet i kombination med hennes stora nätverk ser vi fram emot att bli en ännu starkare partner till företag och organisationer i deras strävan att uppnå resultat och framgång.” – Stina Nord.

”Värdet i att hitta den rätta ledaren för varje specifikt uppdrag är enormt. Att bedöma ledarprofiler som på bästa sätt kan bidra till att göra skillnad utifrån en organisations behov, förutsättningar och utmaningar, är väldigt berikande. En felrekrytering kostar oerhörda summor. Jag, tillsammans med Signpost, bidrar med vår samlade kunskap och erfarenhet om vilken chefskandidat som har den bästa potentialen utifrån varje uppdrags specifika behov och risker. Jag ser fram emot att få arbeta med mina kollegor på Signpost som står för de värderingar jag vill arbeta efter, och som är en samarbetspartner som vill vara både rådgivande, personlig och högpresterande i sina leveranser och kundrelationer” – Gabriella Huss.

Förutom ledartillsättningar arbetar Signpost med utveckling och vägledning av chefer och medarbetare, såsom successionsplanering, kartläggning och analys av grupp och individ samt on-boarding för nya chefer.

För mer info, Stina Nord 0736 54 52 57, Fredrika Schartau 0705 10 71 30

Signposts affärsidé är att matcha rätt chef mot rätt uppdrag. Både i rekryteringsprocesser, för interimsuppdrag likväl som utveckling av befintliga chefer i sin vardag.

Tillsammans har vi med våra övriga medarbetare genomfört hundratals lyckade chefsrekryteringar. Vi har därmed ett mycket stort upparbetat kontaktnät och ett nätverk av presumtiva kandidater. Med våra systerbolag inom HR-gruppen Key People Group - TNG, ToFindOut och Invici - har vi byggt på våra nätverk och utökar därmed våra sökvägar för att hitta lämpliga kandidater för varje unikt uppdrag. Vi är certifierade i ett flertal av marknadens mest använda och välkända arbetspsykologiska testverktyg.

Vår ambition är att både uppdragsgivare och alla våra kandidater ska uppleva oss som lyhörda för behov, kreativa och engagerade, professionella i varje moment och sist men inte minst trevliga att samarbeta med