Signpost AB

Signpost växer och anställer ytterligare seniorkonsult

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 11:00 CEST

Signpost anställer ytterligare en senior konsult, Lena Kredell Isaxon.

Sedan starten av Signpost 1 september 2013 har Stina Nord och Fredrika Schartau, founding partners och seniorkonsulter, tillsammans med kollegor levererat högkvalitativa tjänster inom interim management och chefsrekrytering samt skräddarsydda tjänster inom området utveckling av medarbetare och ledare.

Denna vecka har vi glädjen att hälsa en ny kollega varmt välkommen till oss på Signpost!

Lena kommer närmast från en roll som Senior rekryteringskonsult på Poolia Executive Search där hon under fyra år varit huvudansvarig för området Life Science, medicinsk teknik, diagnostik och forskning. Lena har arbetat med rekrytering sedan slutet av 90 talet. Rekryteringskarriären startade på Bondi chefsrekrytering där hon initialt var delaktig i uppbyggandet av bolaget. Lena har under en period av tre år varit VD för Kredell&Isaxon chefsrekrytering. Under denna tid arbetade Lena med rekryteringsuppdrag åt läkemedelsindustrin och diagnostik sektorn, samt också coaching av chefer och nyckelmedarbetare.

Lena har studerat hälsovetenskap och har en Bachelor degree in nursing från Linköpings universitet. Lena är Diplomerad coach från Inner and Outer management.

”Jag har under mina år som rekryteringskonsult haft förmånen att lära känna en mängd bolag ”från utsidan”. Att sätta sig in i företagets utmaningar, lära känna miljön och medarbetarna har varit det som gjort arbetet som rekryteringskonsult så givande. Rätt chef på rätt plats och vid rätt tidpunkt är ett utslitet uttryck- men väldigt rätt. Jag har under flera år haft återkommande uppdragsgivare, vilket gjort det möjligt att inte bara rekrytera för stunden utan också få vara med och planera för kommande rekryteringsbehov.

Vi hälsar Lena varmt välkommen och är stolta över att Lena valt att arbeta med oss. Med hennes kunskap och hennes stora nätverk ser vi fram emot att bli en ännu starkare partner till företag och organisationer i deras strävan att uppnå resultat och framgång.

”Jag ser nu fram emot att tillsammans med de engagerade och kunniga kollegorna på Signpost ta företaget in i framtiden. Att vara med i detta sammanhang och få dela med oss av våra olika erfarenheter ska bli väldigt roligt”

För mer info, Stina Nord 0736 54 52 57, Fredrika Schartau 0705 10 71 30