Sveriges Föreningar

Sigtuna - Sveriges föreningsvänligaste kommun år 2013.

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2014 08:13 CEST

Sveriges Föreningar har utsett Sigtuna kommun till Sveriges föreningsvänligaste kommun år 2013. 41 kommuner har nominerats till priset. Utmärkelsen delades ut på föreningsgala i Sigtuna. På ett förträffligt sätt har föreningar lovordat Sigtuna kommuns arbete säger Gunnar Nilsson, styrelseansvarig för utmärkelsen.

"Sigtuna kommun har under året genomfört stora framtidssatsningar som främjat föreningslivet och den mångfald av verksamheter som olika föreningar bedriver. Kommunen har framför allt utmärkt sig genom att göra stora investeringar, utvidgat nolltaxan och ökat servicen till föreningar.

Utomordentligt utmärkande är att Sigtuna kommun arbetar med att systematiskt uppmuntra och ge föreningslivet i bred mening goda möjligheter att, som självständig kraft i lokalsamhället, utveckla verksamheter och därmed skapa växtkraft för den sociala ekonomin i kommunen."

Vi arbetar för att skapa, stödja och utveckla paraplyorganisationer för det lokala föreningslivet. Vår vision är en fungerande paraplyorganiation i varje kommun!