Heavy Business AB

SIKSPAK söker ny agentur i Sverige och Tyskland

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2012 18:42 CEST

Efter två års arbete kommer nu Heavy Business att släppa varumärket SIKSPAK vid årsskiftet.
- VI har efter noggrant övervägande beslutat att driva verksamheten åt ett annat håll, så vi ser fram emot en respons från den svenska marknaden.

SIKSPAK är liktydigt med en ruff och skitig men samtidigt cool attityd - inte rädd för att smutsa ner sig. Den är starkt kopplad till Freestyle MotoCross - FMX.

SIKSPAK har under de två senaste åren varit marknadsfört med största fokus på Tyskland, där vi jobbat i samarbete med NOTJ (Night of The Jump) förmodligen det näst största återkommande fmx-eventet i världen. Där har vi varit sponsorer til alla funktionärernas kläder, och tidvis synliga på några av förarna i world cup-serien.

Vi har vidare backat up denna satsning med banners och tävlingar på forty8.com, europas mest frekvent besökta site för fmx. Efter sommaren har marknadsaktiviteterna legat på en låg nivå med hemsidan och facebook som kommunikationskanal.

Nuvarande Europaagent finns i Italien och vi på Heavy har god kännedom om honom och förser naturligtivs en ny svensk agent med dessa kontaktytor. Om intresse och styrkan finns är det goda möjligheter att även ta hand om den tyska marknaden.

Tommy Anzelius avslutar: Det är nog allt lite sorgligt att lämna SIKSPAK bakom sig, det känns som att lämna iväg ett olydigt/busigt barn - skönt men samtidigt med en saknad. VI har haft svårt att kompetensmässigt och ekonomiskt driva denna del av verksamheten. Så därför är beslutet helt naturligt och vi hoppas på en snabb lösning.

Vid intresse kontakta Rolf Nilsson på 0703 17 40 39.

Heavy Business är ett privatägt bolag med kompetens inom marknad, logistik och trading. Bolagets fokus är att bygga, utveckla och vårda en i dag handfull varumärken inom streetwear/FMX men även sport och konsumentvarumärken. I portföljen finns flera svenska generalagenturer och några märken där man via sin e-handelssida arbetar som en normal återförsäljare.