All In Games International AB

SillyBandz® – miljardsuccén har hittat till Sverige

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 17:38 CEST

Accessoar eller leksak? Du bestämmer. Gummibandet SillyBandz® har blivit en försäljningssuccé och något av en rörelse världen över. Och inte bara bland ungdomar: kändisar som Justin Bieber, Shakira och Mary-Kate Olsen bär banden
som nu börjar säljas i Sverige.

SillyBandz® är ett armband av silikon som är formgjutet i mängder av lekfulla varianter. När du tar av dig bandet och lägger t.ex. på bordet återtar det sin ursprungliga form av djur, bokstäver eller symboler. Variationen av uttrycksformer har gjort att SillyBandz® inte bara är populära att bära utan även att byta.

Miljardindustri och kändisarnas favorit

SillyBandz® har blivit omåttligt populära på rekordtid. Det var bara tre år sedan skaparen Robert Croak fick idén under ett besök i Kina. Idag har SillyBandz® över 1 000 000 anhängare på Facebook och är en bästsäljare hos många amerikanska företagskedjor. Under 2009 omsatte SillyBandz® 100 miljoner dollar bara i USA, en siffra som ser ut att fördubblas i år.

Även om banden introducerades som en leksak i USA, har de snabbt blivit ett hett modeuttryck bland kändisar i Hollywood. Skådespelerskorna Sarah Jessica Parker och Rebecca Romijn har haft SillyBandz® på armen när de besökt TV-soffor i USA och på Shakiras nästa album bär hon armbanden på skivomslaget.

Nu i Sverige

All In Games International AB har de exklusiva försäljningsrättigheterna för SillyBandz® i Norden, Schweiz, Österrike och även Tyskland, där lanseringen har blivit en stor framgång. Nu ser företagets vd Richard Abeal fram emot att introducera armbanden på den svenska marknaden.

”Intresset är redan enormt. SillyBandz®kommer att säljas via de flesta stora detaljhandelskedjorna, både i butiker och på nätet. Vi kommer nog att se SillyBandz® överallt inom kort, vilket är jättekul”, säger Richard.

Succén har även fört med sig en uppsjö av kopior som försöker rida på framgångsvågen. ”Det dyker ständigt upp olika ’Bandz’ som kopierar oss, men det är SillyBandz® som är originalet från USA”, säger Richard.

Om All In Games International

All In Games International AB grundades 2005 och har snabbt blivit en av Europas ledande leverantörer av lek- och spelaccessoarer.

Presskontakt: Sean Fulton, 08-555 300 33 eller sean@allingames.com

Pressinformation: www.allingames.com; www.sillybandzeurope.com