Promosalons Sverige AB

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 09:13 CEST

Presskommuniké, maj 2014

SILMO 2014 KLAR TILL AKTION

Förberedelserna för den kommande Silmomässan www.silmoparis.com som äger rum 26-29 september 2014, är redan i full gång. Målet är att skapa den bästa möjliga plattformen för business och framtida planering, att ge branschen en optimal ram för att utveckla nya projekt, visa branschens kreativa och innovativa kapacitet och att stödja ett starkt nätverk av fackfolk med samma mål och visioner.

SILMO lanserar i år ett antal viktiga ändringar som avspeglar utvecklingen på marknaden och som stärker mässans position som glasögon- och optikbranschens mest populära mötesplats.

Nytt datum

SILMO har vidtagit en mindre ändring beträffande tidpunkten för mässan, så att den öppnar fredagen den 26 och stänger måndagen den 29 september. Detta ger fler inom optikbranschen möjlighet att besöka mässan och för utställare att förbättra sin aktivitet.

Ny dynamik

SILMO kännetecknas av ett unikt och omfattande eventprogram, och sin värdefulla service som är till stor glädje för utställare och besökare, bl.a. SILMO ACADEMY, SILMO d’OR Awards, SILMO FASHION STYLE, MO by SILMO, MERCHANDISING WORKSHOP, SILMO TV by ACUITE och LINK by SILMO.

SILMO fortsätter att utveckla aktiva och interaktiva verktyg som skapar kontakt mellan fackfolk, ger information, kunskap och förståelse för nya utvecklingar.

Ny sektorindelning

Med ca 1000 utställare på 80.000m2, erbjuder SILMO ett komplett och omfattande produktutbud. För att besökare skall få ett optimalt utbyte av sitt mässbesök, har SILMO gjort en ny sektorindelning, med 11 olika  teman. Det blir lätt att orientera sig på mässan tack vare tydliga piktogram.

AB FAB LAB (Absolutely Fabulous Laboratory) som finns vid ingången till Hall 5 samlar de senaste teknologiska innovationera för material och tillverkning av glas och bågar.

LUXE  Här samlas juveler, lyxiga varumärken och exklusiva bågar. Utställarna använder de finaste råvarorna - guld, silver, trä, ädelsten m.m. för att skapa lyxiga och exklusiva märkesglasögon.

SPORT Ett nytt tema för i år med fokus på speciella egenskaper för sport- och solglasögon och för att framhålla varumärken för aktiv sport och fritid.

VILLAGE Knutpunkten man inte får missa för trendig och innovativ design. Här presenteras de mest exklusiva och stilfulla kollektionerna med en modern touch.

BÅGAR Stort märkespanorama för glasögon och solglasögon. Välkända glasögontillverkare presenterar sitt erkända savoir-faire, sida vid sida med mode, klädmärken och prêt-à-porter.

GLAS Världens ledande glasögontillverkare presenterar sina senaste teknologiska innovationer inom alla kategorier: sportglas, progressiva glas, oftalmiska glas, solglas, mineraliskt och organiskt glas...

KONTAKTLINSER  Här presenteras alla innovationer och allt nytt på området.

UTRUSTNING FÖR OPTIKER Ett måste för optiker som vill känna till det allra senaste när det gäller all slags utrustning.

BUTIK och INREDNING Alla möjliga och tänkbara idéer och redskap för butiksinredning: möbler, utställningsmontrar, skyltar, säkerhet m.m.

CONNECTED OPTICIANS  Presenterar ett nytt partnernätverk för optiker: inköpscentraler, kedjor, gemensam administration, etc - samt digital expertis för IT, websites, sociala medier m.m. Och inte minst, tillfälle att  upptäcka en avant-première, ”smart glasses”, som är i full utveckling.

NEDSATT SYN Ger optiker och annat fackfolk tillfälle att förbättra och utvidga sina kunskaper på området kompletterat med praktisk och nyttig information, i syfte att hjälpa dem att hantera ett av dagens stora hälsoproblem.

För mer information gå in på www.silmoparis.com eller kontakta

Promosalons Sverige AB, tel: 08-660 40 11 eller email: sweden@promosalons.com