Promosalons Sverige AB

SILMO PARIS 2019: EN FÖRHANDSTITT PÅ PROGRAMMET

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2019 11:46 CEST

SILMO PARIS 2019: EN FÖRHANDSTITT PÅ PROGRAMMET

Det ser mycket lovande ut inför 2019 års upplaga av SILMO PARIS. Mängder av bokningar har redan gjorts (med fem månader kvar till mässans invigning har 92 procent av målet uppnåtts) och programmet är som vanligt fullt av spännande inslag. Här tittar vi närmare på några av dem.

SILMO NEXT

Mässans centrala fråga är optikbranschens framtid och huvudsakligt fokus ligger på olika möjligheter och framtidsutsikter. Ämnet behandlas i flera föreläsningar om marknadens status, i montrar med innovativa företag som förutspår tekniska förändringar och genom diskussioner om hur man kan förstå utvecklingen av glasögonbranschens tjänster och produkter.

Under årets mässa ställs frågan om branschens förväntningar på sin spets i och med världspremiären av SILMO HACKATHON. Under 24 timmar ska fem tvärdisciplinära, internationella lag på fem personer vardera fundera kring hur morgondagens glasögonhandel kommer att se ut. Den samarbetsbaserade aktiviteten är öppen för yrkesverksamma inom bland annat optik, distribution, reklam, marknadsföring, humaniora och tillverkning – i eller utanför glasögonbranschen – och har som mål att hitta stimulerande lösningar på aktuella frågor och utvecklingstrender.

När man diskuterar förväntningar är det nära till hands att tänka på tendenser. Mässområdet SILMO NEXT kommer som vanligt att visa upp ett exklusivt urval av utställarnas trendigaste produkter, som lyfts fram inför publiceringen av det digitala magasinet TRENDS by SILMO.

PRISET SILMO D’OR

Framtiden är ingenting utan nuet (eller historien!) och i och med SILMO D’OR belönas sedan år 1994 det allra bästa inom design och innovation.Priset, som firar 25 år, har blivit mycket populärt och ceremonin äger alltid rum på en symbolisk plats i Paris. Det är ett viktigt tillfälle som erbjuder ett tidsmässigt perspektiv över de tekniska innovationer och moderiktiga designlösningar som har bidragit till glasögonbranschens utveckling.

Promosalons Sverige

Côme Frachon