Promosalons Sverige AB

SILMO Paris och sitt "Xtrashow"!

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2017 09:17 CEST

Bakom detta ExtraShow-koncept lovar SILMO Paris en festlig utställning till ära av sitt 50-årsjubileum, med fokus på att dela med sig och umgås. Arrangörerna bjuder alla som är delaktiga i 2017-utgåvan att delta i evenemanget.

Under de senaste 50 åren har optik- och glasögonindustrin kommit ihop på Mondial de l'Optique (Global optikmässan) för att visa upp design, innovationer, företag och varumärken som alla visar ett engagemang för att förbättra och stärka synen. För att markera detta viktiga tillfälle, vill arrangörerna - som håller på att förbereda ett 4-dagars program fullspäckad med evenemang från 6 till 9 oktober 2017 - bjuda in alla deltagare att bli spelare i detta evenemang.

Professionella som är födda mellan 6 och 9 oktober eller som firar sin 50-års födelsedag i år uppmanas att blåsa ut ljusen under sitt besök på SILMO, som ett unikt firande av alla kombinerade födelsedagar i en informell affärsmiljö.

Grundad 1967 i Oyonnax med bara en handfull pionjärer, Mondial de l'Optique är numera värd för tusen utställare från hela branschen. Mässan har lyckats behålla sin dragningskraft genom att fortsätta att vara den främsta plattformen för upptäckter och nya utvecklingar.

Som en hyllning till den pågående dynamiken inbjuder utställningen varumärken och företag att presentera en ikonisk produkt, tjänst eller samling som har satt sin prägel på företagets historia ... vinnaren kommer att erhålla ett SILMO d'Or-pris

Och för att runda av firandet kommer den berömda SILMO d'Or utmärkelsekvällen att äga rum lördagen den 7 oktober 2017.

Spara datumet - kom och fira grundandet av världens ledande optikmässa och njut av varje sekund av dess 50-årsjubileum Xtrashow:

SILMO Paris, 6 - 9 oktober 2017 på utställningscentret Paris Villepinte

#silmo50
#XTRASHOW

SILMO Paris - Pressmeddelande - juni 2017

Mer information : Côme Frachon, cfrachon@promosalons.com, Promosalons Sverige AB