Promosalons Sverige AB

SILMO visar sin unika sida

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2019 09:02 CET

SILMO visar sin unika sida

Förberedelserna inför SILMO Paris 2019 är i full gång enligt devisen ”man ska inte ändra ett vinnande koncept”. Denna stora optikmässa, som arrangeras i Paris i höst, innehåller än en gång alla de komponenter som gör den så attraktiv. Den 53:e upplagan av mässan äger rum den 27 till 30 september och lovar gott tack vare en energisk marknadsföring och ett intressant program. Sju månader innan mässan öppnar har man redan nått 80 procent av målen.

SILMO Paris räknar med att ha tusen utställare från optik- och glasögonbranschens alla områden, men det är också en mässa som ägnas åt framtida innovationer, att lyfta fram talanger, branschdiskussioner, utbildning och information med koppling till de fyra proaktiva och interaktiva ”grundpelarna”: SILMO Next, SILMO M@tch, SILMO d’Or och SILMO Academy.

Sedan år 2018 uttrycks detta även i kommunikationen kring evenemanget: ”SILMO Paris – mycket mer än bara en mässa”. Det är ett vinnande löfte som i år kompletteras av ett manifest där mässans tonläge och unika karaktär slås fast – en radikal och nytänkande kommersiell metod inom utställningsvärlden.

SILMO utgör en verklig referens inom optik- och glasögonbranschen och har sedan år 2014 utökat sitt inflytande tack vare konceptet SILMO Family, där lokala evenemang uppfyller de specifika behoven hos olika marknader: SILMO Bangkok för ASEAN-området, SILMO Sydney för Oceanien och SILMO Istanbul för Mellanöstern, Centralasien, Östeuropa och Nordafrika.

Vi är mycket glada över att meddela att evenemangen Copenhagen Specs nu ingår i SILMO Family.

SILMO har alltid velat vara så mycket mer än bara en affärsmässa

Promosalons Sverige

Côme Frachon