Centerpartiet

Simon Palme vald till förbundsordförande för Centerstudenter

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2016 14:27 CEST

Vid Centerstudenters förbundsstämma i Lund 15-17 april valde stämman Simon Palme till ny förbundsordförande.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att sätta igång. Centerstudenter har synts mest av alla studentförbunden det senaste året och det ska vi fortsätta göra, säger Simon Palme.

- Jag vill stärka både vår och Centerpartiets EU-politik. Vi ska utveckla och fördjupa vår politik för Europa. I dag är Centerpartiets hållning otydlig och det är ett stort problem, säger Simon.

- Centerstudenter har en historia av att vara ett EU-positivt projekt. Vi var först med att ta ställning för medlemskap i EG, vi har många medlemmar som jobbar eller har jobbat i Bryssel och stor kompetens i EU-frågor, säger Simon.

Simon kommer från Stockholm. Han studerar statsvetenskap vid Uppsala universitet och har sedan i somras arbetat som frilansande ledarskribent för Södermanlands Nyheter.

Centerstudenter är Centerpartiets fristående studentförbund. Vi arbetar i nära samverkan med resten av Centerrörelsen men är politiskt och organisatoriskt självständiga. Vår politik vilar på en grön liberal grund. Det innebär att vi arbetar för ett friare, mer hållbart och mer öppet samhälle där individen är viktigare än systemet.

För mer information kontakta:

Simon Palme

Förbundsordförande Centerstudenter

070-14 21 761, simon.palme@centerpartiet.se

Malin Henriksson

Generalsekreterare Centerstudenter

070-75 88 441, Malin.Henriksson@centerpartiet.se

Centerpartiet är det långsiktiga alternativet i svensk politik. Vi strävar efter ett hållbart Sverige där människor får bestämma mer själva.