Novacast AB

· Doering GmbH investerar i NovaFlow & Solid och TPA
· Brockmoor i England uppgraderar processtyrsystemet ATAS
· Kundbasen är nu 337 kunder i 40 länder

Ett av Tysklands äldsta järngjuterier, Doering GmbH i Sinn har investerat i NovaCast Technologies simuleringssystem NovaFlow & Solid. Doering har även tecknat ett Technology Partner Agreement som ger kunden uppgraderingar och avancerad teknisk service samt genererar årliga intäkter till NovaCast Technologies.

Doering, som grundades 1858, är inriktade på tre marknadsområden; Automotive, där man gjuter press och formverktyg i grå och segjärn med vikter upp till 25 ton, samt gruvindustrin och verkstadsindustrin.

Investeringen i NovaFlow & Solid görs som ett led i bolagets kvalitetspolicy där man bl. a. är DIN EN ISO 9002 certifierad.

NovaCast Technologies har även erhållit order från Brockmoor Foundry Co Ltd i England på uppgradering och Technology Partner Agreement för processtyrsystemet ATAS samt beredningsprogrammet Foundry Technology III från PPUH Bostal i Polen.

Värdet på dessa ordrar uppgår till ca 0,55 MSEK.

För frågor kontakta VD Hans Svensson 0457/386302 eller 070/5652250. Besök vår hemsida www.novacast.se.

Novacasts affärsidé är att utveckla och marknadsföra kunskapsbaserade datorsystem och därigenom skapa en möjlighet för företag och organisationer att effektivisera och förbättra sin verksamhet.