Universal Music Sweden

Singelaktuella Martin Stenmarck på sommarturné

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2014 10:51 CEST

Martin Stenmarck inleder sin sommarturné redan den 13 juni i Boden. Han kommer även uppträda i tv-program så som “Moraeus med mera”, ”Sommarkrysset” och ”Lotta på Liseberg”. Just nu är Martin Stenmarck aktuell med en ny video till singeln "Sommarbarn”.

Martin Stenmarck är en av landets mest omtyckta showartister och sångare. Han har en imponerande meritlista och har bland annat spelat i hårdrocksband, gjort en egen krogshow, haft huvudrollen i en musikal och gjort turnéer som “Ladies Night” och “Tältprojektet”. Dessutom har han varit gästartist i hundratals tv-program och även programlett TV4:s succéprogram ”Kvällen är din”.

Under våren var Martin Stenmarck med i Melodifestivalen för första gången sedan vinsten med "Las Vegas” 2005 och i slutet av mars släppte han den nya EP:n "När änglarna går hem”.

Idag släpper Martin Stenmarck dessutom en video till den nya singeln och perfekta allsångslåten "Sommarbarn”, sedan väntar en Sverigeturné och många framträdanden i sommarens största tv-shower.

Spelschema sommaren 2014
13 juni – Boden, Bodentravet