Parship Sverige

Singelmän vill ha en Anna Anka!

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2009 10:00 CET

Singelmän vill ha en Anna Anka!

7 % av de svenska singelmännen uppger att de vill ha en egen hemmafru, visar en undersökning från matchmakingsajten PARSHIP.se. Endast 1 % av singelkvinnorna skulle vilja ha en hemmaman.

Om männen fick välja skulle det behövas ca 187 000 hemmafruar, dvs drygt 3 gånger så många som de 52 000 hemmafruar som idag finns i vårt jämställda land.

Leg. psykolog och psykoterapeuten Madeleine Gauffin som är relationscoach hos PARSHIP.se kommenterar:

–De flesta vill troligen att deras partner ska ha en meningsfull syssla. Att sju procent av singelmännen hoppas på en hemmafru handlar om tradition och stereotypa könsroller – många män vill ha service på hemmafronten. Det är även oerhört många män anser att deras respektive ska stå för huvuddelen av ansvaret i hemmet och med barnen.

För mer information, kontakta gärna:

Madeleine Gauffin, 0730695355, e-post: madeleinegauffin@yahoo.se

För att ta del av hela undersökningen och relationstips:
Marie Hagberg, dejtingkonsult. Telefon: 0761-627 433, E-post: info@dejtingkonsulten.com www.dejtingkonsulten.com

För mer information, kontakta gärna:
Sebastian Malmberg, nordisk marknadschef, Parship.se: 070- 494 14 87 Sebastian.Malmberg@parship.com, www.parship.se

PARSHIP är Europas största matchmakingsajt. Företaget har sitt huvudkontor i Hamburg och ägs till 85 % av Holtzbrinck Group. Sedan starten i Tyskland 2001 har PARSHIP expanderat och finns idag i ytterligare tolv europeiska länder; Sverige, Danmark, Norge, Storbritannien, Frankrike, Irland, Italien, Nederländerna, Österrike, Belgien, Schweiz och Spanien. I Sverige är PARSHIP.se den snabbast växande tjänsten för dem som söker ett seriöst och varaktigt förhållande.