Likestyle AB / mindAlike

Singlar med god ekonomi dejtar mer under jul och nyår

Pressmeddelande   •   Jan 03, 2016 22:26 CET

Medlemstillströmningen till communityn för singlar med god ekonomi, mindAlike, fortsatte under jul- och nyårshelgen och är nu uppe i över 500 medlemmar. Jul- och nyårshelgen är en sådan tid då de negativa effekterna av singellivet gör sig påminda. En stor del av mindAlikes medlemmar använder jul- och nyårsledigheten till utlandsresor men trots detta märks alltså en ökad aktivitet på sajten som nu har varit igång under fyra års tid.

Sedan tidigare är det känt att Sverige har flest ensamboende i världen och att Stockholm toppar statistiken där nära 60 procent av befolkningen bor ensamma. Enligt SCB-statistik bor nästa var tredje svensk, d.v.s. cirka 29 procent av den totala befolkningen ensamma. Att träffas via nätet är numera ett etablerat mötessätt och enligt undersökningar som gjort inleds cirka var fjärde relation via nätet.

För mer information ring tel 0708-872 667 eller mejla info@mindalike.se. Se även www.mindalike.se

För att bli medlem i mindAlike krävs en årsinkomst om lägst 500 tkr eller en förmögenhet om lägst 3 Mkr samt att man är ensamlevande. Det är bara andra godkända medlemmar som har tillträde till communityn och de sociala aktiviteterna. MindAlikes medlemmar är bosatta främst i storstäderna, könsfördelningen är relativt jämn och medelåldern något över 40 år. Flera av mindAlikes medlemmar har årsinkomster som överstiger 1 Mkr, dock ligger de flesta i intervallet 600 till 800 tkr.