Sirilinn AB

Sirilinn AB - enda skandinaviska designstudio på Intertextile Shanghai 2012.

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2012 16:35 CEST

”Våra kunder finns till stor del i Asien så vi vill naturligtvis var där också. Deltagandet är en del av vår planerade utveckling. Framöver kommer vi att vara närvarande på alla betydande textila mässor i hela världen.” säger Håkan Frödén, säljchef. ”Intresset är stort för svensk design. Inte bara för att exportera till den svenska marknaden utan också för en växande, ung medelklass i Asiens storstäder.”

Sirilinn kommer att vara enda svenska och skandinaviska företag som deltar på Intertextile som är en av de viktigaste textila mässorna i Kina. I företagets framtidsplaner ligger mycket fokus på Asien och då speciellt Kina och Japan. Sirilinn söker nu också aktivt agenter i dessa länder för att bättre kunna bearbeta kundpotentialen i Asien.

Sirilinn AB är ett designföretag inom heminredning, grundat 2006 och baserat i Uppsala. Företaget producerar originalmönster för textil, solskydd, tapet, servetter och andra heminredningsprodukter. Sirilinn har kunder och agenter i Skandinavien, Indien,Turkiet, Japan, Kina, Taiwan. Mer information på www.sirilinn.com eller kontakta:

Maria Bryngemark, designchef, 070-216 84 52 maria.bryngemark@sirilinn.com

Håkan Frödén, säljchef 070-246 12 66, hakan.froden@sirilinn.com