Sirius IT

Sirius IT har levererat e-tjänster och handläggarstöd till Sundbyberg

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2009 11:01 CET

Nu kan Sundbybergs medborgare utföra flera ärenden elektroniskt på sundbyberg.se.

Följande e-tjänster infördes 25 november:
• Mina sidor
• Bygglov
• Serveringstillstånd
• Synpunkter/Felanmälan/Medborgarförslag

Via Mina sidor får medborgarna tillgång till att ändra sin profil, se sina inskickade ansökningar och ta emot meddelanden. Steg två för Mina sidor är att medborgaren ska kunna följa status på sina olika ärenden.

Genom Sirius IT:s leverans av Diabas webb har kommunens diarium, som finns att söka i under Demokrati & dialog, fått ett mer användarvänligt utseende, en bättre sökfunktion samt en tydligare sammanträdeskalender. I kalendern kan man klicka på det sammanträde man är intresserad av och på så sätt få tillgång till dokument och ärenden knutna till detta.

Sundbybergs stad utvecklar e-tjänster och diarium för att förbättra servicen och underlätta för medborgarna. De e-tjänster som införs idag ingår i ett större projekt och fler e-tjänster kommer att lanseras successivt.

Sirius IT har även levererat Diabas Handläggarstöd  till Sundbyberg.

För ytterligare information kontakta:
Maud Björkstrand , projektledare Sirius IT, maud.bjorkstrand@siriusit.com, 0910-58 66 07
Lars-Ove Lindvall, Director Key Account Sirius IT, lars-ove.lindvall@siriusit.com, 0910-58 66 20
Håkan Åhlund, affärsområdeschef Sirius IT, hakan.ahlund@siriusit.com, 0910-58 66 30

Sirius IT är en ledande leverantör av IT-lösningar inom e-tjänster, självservice- och handläggningsprocesser för kunder inom offentlig sektor och valda delar av näringslivet så att dessa kan förbättra tillgängligheten och servicen samt effektivisera sin verksamhet. Sirius IT i Norden har 400 medarbetare, varav 150 i Sverige. Bland kunderna finns SLL, Coop, Apoteket, Stockholms stad, Vetenskapsrådet och Åhléns. Läs mer på www.siriusit.se