FashionWORK

Sista chansen att ansöka till Modekollo 11-15 juni

Pressmeddelande   •   Maj 29, 2012 16:01 CEST

Vi visar nu upp några av de medverkande företagen till Modekollo 2012 som går av stapeln 11-15 juni i Borås. Vi är glada att kunna presentera inspirerande samarbeten, föreläsningar, besök och workshops med bland annat Svenska Moderådet, Diis, Hemtex, Nordisk Designskola, Drivhuset, Tobex, FOV, Linnea Bågander, Textil- och Modefabriken och många fler som vi löpande presenterar på vår Facebooksida i uppladdningen inför veckan.

Under veckan är ni med backstage bakom mode- och textilbranschen, får se allt från tillverkning, till att testa på att skapa, inspireras av unga modeskapare men även de större företagen, skapa prints, träffa företagarna och knyta kontakter och mycket mer!

Missa inte sista ansökningsdatum som är nu på fredag, den 1 juni! De som väljs ut till årets Modekollo får svar i början av nästa vecka och vi gör ett urval för att skapa en bra grupp av ungdomar i åldrarna 15-25 år med så bra geografisk fördelnings som möjligt. Skynda in på modekollo.se och ansök innan helgen - för det blir sista chansen till sommarens koll i mode!

Om du vill följa Modekollo så har du möjlighet att göra det på modekollo.se och på Modekollos Facebooksida där du får träffa de medverkande ungdomarna och följa deras process och projekt.

Läs mer och gör din ansökan på www.modekollo.se

Modekollo startade som ett Leader Sjuhärad projekt 2011 och arrangeras av FashionWORK i samverkan med partners från akademi och näringsliv så som Rudholm & Haak, Nordisk Designskola, MODS Magazine med flera.

Högupplösta bilder och mer information på modekollo.se och kontakta oss gärna för dina frågor.

EVENT, PROJEKT, MARKNADSFÖRING OCH PR FÖR MODE- OCH TEXTILBRANSCHEN