Catering Please i Skandinavien AB

SISTA DAG FÖR HANDEL I BTA2 OCH INFORMATION OM CATERING PLEASE AVBRUTNA FÖRETRÄDESEMISSION

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 15:38 CEST

Sista handelsdag i Catering Please i Skandinavien AB (publ) ("Catering Please" eller "Bolaget") betalda tecknade aktie 2 ("CAPL BTA2") är torsdagen den 9 september 2010 och avstämningsdag är tisdagen den 14 september 2010.

Den avbrutna företrädesemissionen har ersatts av en riktad emission ("Ersättningemissionen") om 4.581.401 aktier som styrelsen beslutade om den 3 mars 2010. De nya aktierna beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå onsdagen den 15 september 2010. Likvid har återbetalats till de aktieägare som tecknade sig i Bolagets företrädesemission 2009 och som ej ville vara med och teckna sig i Ersättningsemissionen.

Antalet utestående aktier Catering Please uppgår efter Ersättningsemissionen till totalt 18.081.401 aktier.

8 september 2010

För vidare information, kontakta
Tomas Willers
VD, Catering Please i Skandinavien AB (publ)
tomas.willers@cateringplease.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Catering Please Pressrelease 2010-09-08.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida Catering Please

Om Catering Please
Catering Please med dotterbolag verkar inom fyra affärsområden: Dagligvaruhandeln med produktion, marknadsföring och försäljning av färsk vällagad mat under varumärkena Catering Please och Asia Please m.fl.

Entreprenadkunder där färsk vällagad mat tillagas under annat varumärke. Transportindustrin där vi sköter mat och handling för flygbolag Omsorg & skola med produktion och leverans till äldreomsorg och skolor med framför allt Uppsala kommun med omnejd.