Sitecore

Sitecore lanserar E-commerce lösning

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 13:00 CET

Lösningen erbjuder organisationer inom såväl B2B och B2C ett brett spektrum av integrerad funktionalitet och fördelar som inte finns i traditionella e-handelslösningar

Stockholm – 18 november, 2010 - Sitecore, ledande global leverantör av .NET Web Content Management System (CMS), lanserar idag Sitecore E-Commerce Platform. Den nya lösningen ger företag med verksamhet inom e-handel möjlighet att erbjuda engagerade webbupplevelser, att snabbt bemöta potentiella samt befintliga kunders behov samt erbjuda en personaliserad och relevant e-handelsupplevelse och kontinuerligt engagera besökarna.

Byggt på Sitecores CMS, tillför E-commerce lösningen ett brett utbud av
e-handelsfunktionalitet integrerat med kraftfulla och automatiserade marknadskomponenter utformade för att passa kunder som handlar på nätet. Olikt traditionella e-handelslösningar som erbjuder begränsade webbmöjligheter, ofta till följd av att köparen avbryter köpet, erbjuder Sitecore en webbupplevelse som är personaliserad, baserad på besökarens lagrade profil och tidigare beställda varor.

Sitecores E-commerce lösning, ger marknadsförare de rätta verktygen för att kunna spåra och optimera kundbeteenden med specifika e-handelsmål på sin webbsajt, inkluderande kontohantering samt fullföljande av ordrar. Mjukvaran innehåller även en steg för steg process för byggandet av en anpassad kassafunktion, möjlighet att skapa anpassade formulär, hantera konton och ha kontroll över köphistoriken för specifika kampanjer. Marknadsförare kan enkelt skapa e-postkampanjer som genererar trafik och hantera processen för val av produkt, inkluderande säker betalning och frakt.

Dierbergs, en exklusiv snabbköpskedja med över 20 butiker, förlitar sig på Sitecore CMS och Sitecore E-commerce på sin webbplats. Webbsajten riktar sig mot deras återförsäljare och ger dessa engagerande webbupplevelser.

Enligt Sitecore partnern, Jeremy Ziegler, styrelseordförande och VD på Aware Web Solutions, ”Vi behövde säkerställa att Dierbergs unika återförsäljarkultur tillvaratogs på rätt sätt vid ett anpassande  till webben och vi upplevde att Sitecores flexibla moduler täckte alla kritiska marknads- och försäljningskrav. Vi omvandlade ett 150-årigt familjedrivet företag med dess traditionella kvalitativa värderingar, till en modern och komplett e-handelsplats med matlagningsvideos, bloggar och integrering med social media. Den nya marknadsnärvaron på webben har stärkt Dierbergs varumärke och ökat försäljningen.”

Med Sitecore kan organisationer enkelt hantera olika produkterbjudanden genom mångfacetterad sökfunktionalitet för att lokalisera och uppdatera specifik produktinformation, produktgrupper samt automatisering av olika produktnivåer. Sitecore erbjuder ett brett spektrum av val som både stödjer mindre e-handelssatsningar såväl som stora enterprise lösningar. Lösningen är helt skalbar och kan anpassas till allt från en mindre och enklare e-handelsplats till större organisationer som redan har tyngre affärssystem på plats och som vill integrera med webbapplikationer för att ytterligare öka intäkter och tillväxt.

”Nyckeln till en framgångsrik e-handelsbutik är en webbplats som attraherar nya besökare, optimerar resultaten i omvandling från ett besök till köp och gör så att besökarna lockas till att komma tillbaka flera gånger,” säger Paul Markun, Chief Marketing Officer, Sitecore. ”Med Sitecores integrerade E-commerce modul kan marknadsförare erbjuda sina kunder en köpupplevelse som berör och som särskiljer e-handelsplatsen från konkurrenternas. Dessutom leder det till ökade intäkter.

Mer information:

Om Sitecore
Sitecore's Web Content Management System (CMS) och programvara för marknadsautomatisering och portallösningar möjliggör för företag att leverera övertygande webbupplevelser. Sitecore’s prisbelönta CMS gör det enkelt för företag att skapa och uppdatera dynamiska och fulländade webbplatser av alla slag. Sitecores branschledande flexibilitet och skalbarhet gör att företag bättre kan kontrollera och utnyttja sitt innehåll på sina webbplatser för att förstärka besökarnas upplevelse och därmed bidra till högre lönsamhet.

Tusentals företag och organisationer använder Sitecore CMS lösningar för sina webbplatser. Bland de internationella kunderna finns bland andra Nivea, Mazda, ATP World Tour, Austrian Airlines, Lloyd's of London, Microsoft, Siemens, Thomas Cook, och Manchester United. I Norden baserar bland andra LEGO, ISS, Perstorp,Thule, Stokke,  Jobzonen, Stena Line, IFS World, Pandora och Royal Copenhagen, sina webbplatser på Sitecore CMS.

Sitecore, som har rankats att tillhöra världens mest visionära CMS leverantör i Gartners prestigefyllda ”Magic Quadrant, sysselsätter för närvarande fler än 200 anställda på ett internationellt plan. Anslut till Sitecore Community för att utforska Sitecore och ta del av erfarenheter från våra kunder, partners och utvecklare.

För mer information, vänligen kontakta:
Erick Mott, VP Community, Sitecore
Tfn: + 1 415-380-0600