Sitecore

Sitecore positionerat som ledare i 2011 Magic Quadrant for Web Content Management

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 15:00 CET

Stockholm - 17 november, 2011Sitecore meddelar idag att bolaget har placerats i Gartners ledarkvadrant i Gartners senaste rapport från 2011, ”Magic Quadrant for Web Content Management". Har man .NET som plattform är det bara Sitecore som finns i ledarkvadranten.

Gartner definierar leverantörer i ledarkvadranten som företag som driver marknadsförändringar, har den högsta sammanlagda poängen för förmågan till utförande och är väl förberedda för framtiden med en tydlig vision. Dessutom uppvisar ledare: samarbete med starka partners, närvaro i flera regioner, jämna finansiella resultat, brett plattformsstöd och bra kundservice. Vidare dominerar de i en eller flera tekniker eller vertikala marknader. Ledare är medvetna om de ekosystem i vilka deras egna erbjudanden måste passa.

"Som Steve Jobs, en av grundarna av Apple, Inc., en gång sa "innovation skiljer mellan en ledare och en efterföljare, "och detta stämmer bra in på Sitecore och vi tror att vår ledande position i Magic Quadrant bekräftar det", säger Michael Seifert, VD, Sitecore. "Det gångna året har varit ett år av innovation för Sitecore, våra partners och kunder. Vi omdefinierar hur organisationer använder webbtekniker för att interagera med och engagera sina besökare. Eftersom branschen fortsätter att utvecklas med nya aktörer och integrering av ny teknik, fortsätter vi att leda i en marknad som kommer att bli större än i ERP- och CRM branscherna."

Sitecores Customer Engagement Platform, som kombinerar Sitecores prisbelönta Web Content Management System med Digital Marketing System, skapar en plattform med stöd för multikanaler, som hanterar hela kundupplevelsen och som skapar relevanta samt värdefulla kunddialoger som engagerar, underhåller och informerar.

Ladda ner en gratis kopia av den fullständiga rapporten.

Om Magic Quadrant

Gartner rekommenderar inga leverantörer, produkter eller tjänster som skildras i våra forskningspublikationer, och råder inte tekniska användare att välja endast de leverantörer med högsta betyg. Gartners forskningspublikationer består av yttranden från Gartners forskningsorganisation och bör inte tolkas som uttalanden av fakta. Gartner ifrånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, med hänsyn till denna forskning, inklusive garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Om Sitecore

Sitecore omdefinierar hur företag och organisationer interagerar med sina kunder genom att erbjuda upplevelser som uppfyller och anpassas till besökarnas behov både online och i möten personligen. Sitecores ledande Content Management System är den första mjukvaran som är sammanhängande integrerad med automatiska marknadsfunktioner, Intranet portal, e-handel, webboptimering, social media och tekniker för marknadskampanjer. Sitecores breda utbud av funktionalitet gör det möjligt för marknadsförare, affärsanvändare och utvecklare att snabbt implementera, mäta och hantera såväl en framgångsrik webbplats som en strategi för verksamheten online. Företag kan nu enkelt identifiera, engagera och konvertera nya kunder med Sitecores Digital Marketing System, vilken är en del av Sitecores Customer Engagement Platform.

Tusentals publika och privata organisationer har byggt och hanterar nu fler än 32,000 dynamiska webbplatser byggda på Sitecore, inkluderande Carnival Cruise Lines, Colliers International, Comcast, Heineken, Nestlé, Royal Dutch Gazelle, Royal Navy, TOP-TOY, Visa Europe and Verizon. I Norden baserar bland andra Folketinget, Stena Line, Kino.dk, IFS, Pandora, Royal Copenhagen, YouSee, LEGO samt nästan hälften av de danska kommunerna sina webbplatser på Sitecore CMS.

För mer information, vänligen kontakta:
Camilla Eklund, Marketing & Lead Generation Manager, Sitecore Sverige
Tfn: + 46 739 41 58 21