Sitecore

SITECORE SERVAR TENNISORGANISATIONEN ATP´S STRATEGI FÖR MULTIKANALER OCH DIGITAL MARKNADSFÖRING

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2010 10:20 CET

Sitecore´s CMS plattform levererar innehåll på webben och i mobiler för en stadigt växande  grupp av tennisfans och proffsspelare världen över

Stockholm – 30 november, 2010 - Sitecore, ledande global leverantör av .NET Web Content Management System (CMS), meddelar idag att ATP, det styrande förbundet för professionell tennis, utökar sin satsning på Sitecore, nu med nya mobila produkter för att bredda och fördjupa kontakterna med tennisfans och professionella spelare världen över. Genom att använda Sitecore CMS, tillämpar ATP framgångsrikt en flerkanalig marknadsföringsstrategi för att effektivt skapa och leverera ett rikt webbinnehåll och användarupplevelser med ett litet team bestående av informatörer, redaktörer och översättare.

"När vi undersökte olika CMS lösningar för två år sedan framstod Sitecore som ett självklart val eftersom det var den mest flexibla och skalbara programvaran för att hantera innehållet på våra högtrafikerade webbplatser med flera olika språk", säger John Phillips, senior vice president av digital marknadsföring på ATP. "Vår digitala plattform från Sitecore fortsätter att stödja ATP´s förändrade behov av flera kanaler genom att vi skapar tennisupplevelser via ett antal digitala kanaler. Dessutom kan vi nu i och med våra nya mobila produkter utöka antalet potentiella användare av ATP World Tour till mer än en miljard mobila webbanvändare."

Som styrande organisation för manliga professionella tennisturneringar så som ATP World Tour, ATP Challenger Tour och ATP Champions Tour, presenterar ATP World Tour de bästa manliga tennisspelarna som tävlar i världens mest spännande och prestigefulla turneringar .

ATPWorldTour.com utvecklades för att väcka konsumenternas intresse och engagemang för ATP-touren och målet var att skapa en levande webbplats. Idag är ATP´s flerspråkiga webbplats den första av många som skall byggas på toppen av en mycket skalbar digital plattform. Digitaria, ett företag inom digital design, strategi, teknik och marknadsföring, har designat och utvecklat webbplatsen byggd på Sitecore´s CMS.

ATP´s webbplatser är interaktiva och återspeglar engagemanget för professionell tennis med funktioner som livescore, ranking uppdateringar och videos. ATP hanterar kostnadseffektivt digitala medier och marknadsföring för ATP-tourens säsong, som består av 62 turneringar i 32 länder. Effektiviseringen görs genom förbättrade arbetsflöden samt av att leveransen av innehållet automatiseras. Sitecore möjliggör för ATP´s olika globala team att enkelt skapa, publicera och dela innehåll för webben och mobila kanaler.

"ATP´s högpresterande team har tillsammans med Digitarias experter inom webbdesign, genom Sitecores kraftfulla CMS, skapat en community som ger tennisfans och proffs engagerande samt informativa digitala upplevelser, var och när som helst", säger Erick Mott, vice vd för Community på Sitecore. "Vi är stolta över detta samarbete och inspireras av ATP´s framgång inom digital marknadsföring."

Följ @Sitecore på Twitter för att delta i samtalet om digital marknadsföring.

Mer information:

Om Sitecore
Sitecore's Web Content Management System (CMS) och programvara för marknadsautomatisering och portallösningar möjliggör för företag att leverera övertygande webbupplevelser. Sitecore’s prisbelönta CMS gör det enkelt för företag att skapa och uppdatera dynamiska och fulländade webbplatser av alla slag. Sitecores branschledande flexibilitet och skalbarhet gör att företag bättre kan kontrollera och utnyttja sitt innehåll på sina webbplatser för att förstärka besökarnas upplevelse och därmed bidra till högre lönsamhet.

Tusentals företag och organisationer använder Sitecore CMS lösningar för sina webbplatser. Bland de internationella kunderna finns bland andra Nivea, Mazda, ATP World Tour, Austrian Airlines, Lloyd's of London, Microsoft, Siemens, Thomas Cook, och Manchester United. I Norden baserar bland andra LEGO, ISS, Perstorp,Thule, Stokke,  Jobzonen, Stena Line, IFS World, Pandora och Royal Copenhagen, sina webbplatser på Sitecore CMS.

Sitecore, som har rankats att tillhöra världens mest visionära CMS leverantör i Gartners prestigefyllda ”Magic Quadrant, sysselsätter för närvarande fler än 200 anställda på ett internationellt plan. Anslut till Sitecore Community för att utforska Sitecore och ta del av erfarenheter från våra kunder, partners och utvecklare.

För mer information, vänligen kontakta:
Kim Pegnato, Sitecore
Tfn: + 1 617-694-5507