Sitecore

SITECORE TILLKÄNNAGER REKORDSTARKT VERKSAMHETSRESULTAT

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2010 09:00 CEST

Som en följd av tekniskt ledarskap, kundsuccé och stark efterfrågan på marknaden

San Francisco och Köpenhamn, Danmark - 30 september, 2010 - Sitecore, ledande global leverantör av .NET Web Content Management System (CMS), tillkännager idag ett rekordstarkt verksamhetsresultat och flera framgångsrika kundprojekt under räkenskapsåret som avslutades den 30 juni 2010. Sitecores intäkter har ökat med 50 procent över hela världen under det föregående räkenskapsåret. Idag används Sitecores lösningar av drygt 2.000 kunder och fler än 24.000 dynamiska webbplatser är utvecklade på Sitecore.

Nya kunder som har tillkommit är bland andra Austrian Airlines, Canadian Cancer Society, CA Technologies, Canon Australien och Nya Zeeland, FANUC Robotics Europe, Heineken, Lloyd's of London, NIVEA och Yousee. Dessutom expanderade Sitecore och utökade partnersamarbetet med välkända webbyråer och systemintegratörer såsom; AKQA, Fleishman-Hillard, Ogilvy & Mather, Perficient, Razorfish, SapientNitro och Valtech.

"Kunder och samarbetspartners runt om i världen fortsätter att införa Sitecores ledande teknik för att driva sina affärskritiska webbplatser och leverera övertygande webbupplevelser, säger Michael Seifert, VD, Sitecore. "Vår enastående tillväxt är ett tecken på att vårt engagemang möjliggör framgång för våra kunder och partners - och skapar nya innovationer tvärsöver vår prisbelönta produktlinje”

Innovativ produktutveckling och framgångsrik webbkommunikation
Sitecores starka resultat för räkenskapsåret är ett resultat av nyutveckling av produkterna, global expansion - inklusive inträde på nya marknader som Japan och Nya Zeeland - och växande intresse för marknadsautomation och personligt anpassad webbkommunikation.

För att stödja denna tillväxt, ökade Sitecore sin personalstyrka till 200 anställda världen över. Mer än 50 procent av dessa anställda är verksamma inom teknik och utveckling med ansvar att stödja fortsatt produktutveckling.

Höjdpunkter under räkenskapsåret

Introducerat viktiga produktnyheter:
Sitecore 6.3 är en CMS lösning som är cloud-ready för globala företag, vilka är intresserade av att distribuera webbplatser kostnadseffektivt med strategin cloud computing. Med Sitecore 6.3, kan kunder och partners nu placera webbservrar i flera geografiska områden i världen, vilket möjliggör en mer konsekvent och lättåtkomlig upplevelse för besökaren av webbplatsen. Dessutom möjliggör denna lösning flera redaktörsservrar globalt vilket underlättar redigering av innehållet och tillför ROI (return of investment) av CMS implementationen.

Sitecores E-mail Campaign Manager tillför marknadsförare verktyg för att förstå varje besökares navigationsmönster på företagets webbplats och möjligheter att via e-postkampanjer påverka användarens agerande på webbplatsen. Med E-mail Campaign Manager är företagens webbplatser och e-postkampanjer integrerade, vilket gör att marknadsförare kan testa och skapa mer relevant innehåll i e-postmeddelanden, landningssidor och andra webbsidor.

Intranet Portal 3.1 hjälper organisationer att bygga ett intranät som fungerar som kommunikationsnav för hela organisationen.

Erhöll namnkunnigt branscherkännande för prisbelönt lösning:
• Positionerade i Leaders Quadrant i Gartners rapport i augusti 2010: "Magic Quadrant for Web Content Management". Bedömningen gjordes utifrån följande parametrar: kundens upplevelse, innovation, marknadskännedom, marknads- och försäljningsstrategi, produktstrategi samt affärsmodell. För att ladda ner en gratis kopia av rapporten, vänligen klicka här.

• Under CeBIT.AU Business Award (i Australien), i kategorin ”New Media”, erhöll Sitecore utmärkelsen; Leading WCM vendor in IT-Commerce i Nederländerna, samt; Outstanding Website Development av Web Marketing Association.

Utökat antal partnerskap med interaktiva byråer, systemintegratörer och webbutvecklingsföretag för att driva värde och framgång för kunder över hela världen. Nya och utökade samarbeten inkluderar AKQA, Fleishman-Hillard, Razorfish, Ogilvy & Mather, Perficient, SapientNitro och Valtech. Idag har Sitecore fler än 700 partners globalt.

Utvidgat Developer Network till fler än 3.900 certifierade Sitecore utvecklare.

Om Sitecore
Sitecore's Web Content Management System (CMS) och programvara för portallösningar möjliggör för företag att leverera övertygande webbupplevelser. Sitecore’s prisbelönta CMS gör det enkelt för företag att skapa och uppdatera dynamiska och fulländade webbplatser av alla slag. Sitecores branschledande flexibilitet och skalbarhet gör att företag bättre kan kontrollera och utnyttja sitt innehåll på sina webbplatser för att förstärka besökarnas upplevelse och därmed bidra till högre lönsamhet.

Tusentals offentliga och privata organisationer, inklusive Fortune 500-företag, använder Sitecorelösningar för sina webbplatser. Dessa organisationer har skapat och hanterar nu fler än 24.000 dynamiska webbplatser med Sitecore, däribland ATP World Tour, Computer Associates, ISS, LEGO, Lloyd's of London, Microsoft, Omni Hotell, Sara Lee, Siemens, Thomas Cook och The Knot. Anslut till Sitecore Community för att uppleva Sitecores framgång tillsammans med kunder, partners och utvecklare.

För mer information, vänligen kontakta:
Erick Mott, VP Community, Sitecore
Tfn: + 1 415-380-0600