Sitecore

Sitecore utnämner MVP´s (Most Valuable Professionals) bland Sitecores community av certifierade utvecklare

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 14:00 CET

Stockholm – 16 Februari, 2011Sitecore tillkännager idag 2010 års ”Most Valuable Professionals” (MVP’s). Utmärkelsen uppmärksammar exceptionella tekniska utvecklare vilka aktivt delar med sig av sina tekniska kunskaper inom Web Content Management. Tillkännagivandet av utmärkelsen som Sitecore MVP uppmärksammar de mest aktiva medlemmarna runt om i världen inom Sitecores community och som med sitt engagemang medverkar med ovärderliga insatser.

“Sitecore MVP’s är tekniska experter som inspirerar andra att lära sig mer och utvecklas genom att aktivt delta i Sitecores tekniska community”, säger Lars Fløe Nielsen, senior vice president, technical marketing, Sitecore. ”Den välrenommerade listan med medlemmar av MVP’s delar samma passion för teknologi och har visat på en villighet att hjälpa andra att införa och lyfta fram utvecklingen  av olika webbstrategier.”

För 2010 har tjugo exeptionellt kunniga tekniska utvecklare valts ut för att bli medlemmar av programmet och blir hedrade med en utmärkelse som Sitecore Most Valuable Professional (MVP). De utvalda är följande personer:

Karina Apostolides                                    Endava
Rick Cabral                                              ISITE Design
Corey Caplette                                        Velir
Dustin Collis                                             NavigationArts
Sean Connell                                           Verndale
Cristoffer Crusell                                       Omegapoint
Mark Graber                                            Oasis
Jan Hebnes                                             1508
Robbert Hock                                          Kayee, Internet & Software Oplossingen
Nick Laidlaw                                            Oasis
Larre Ländin                                            Omegapoint
Luc  Mercx                                              Suneco
Ronald Nieuwenhuis                                 IQuality
Brian Pedersen                                        Pentia
Stephen Pope                                         Eduserv
Travis Sheppard                                       BGT Partners
Jeff Stoll                                                 Horizontal Integration
Marco Tana                                             Roundedcube
Tamas Varga                                           Carnation
Adam Weber                                           Aware Web Solutions

För att komma ifråga att bli tilldelad utmärkelsen Sitecore MVP, genomgår de nominerade en utvärderingsprocess som baseras på varje individs tekniska kunskaper samt dennes engagemang i Sitecore community under de senaste åren. Alla nominerade bedöms av en oberoende panel bestående av anställda från olika områden så som teknik, produkt och marknadsföring  samt av företagsledare inom Sitecore. Panelen beaktar kvaliteten, kvantiteten, hur stort genomslag de nominerades medverkan har haft som teknisk förespråkare samt input via bloggar samt forum.

Runt om i världen har Sitecore mer än 3.900 certifierade utvecklare och fler än 10. 000 aktiva medlemmar inom Sitecore community.

Läs mer om MVP-programmet

Om Sitecore

Sitecore's Web Content Management System (CMS) och programvara för marknadsautomatisering och portallösningar möjliggör för företag att leverera övertygande webbupplevelser. Sitecore’s prisbelönta CMS gör det enkelt för företag att skapa och uppdatera dynamiska och fulländade webbplatser av alla slag. Sitecores branschledande flexibilitet och skalbarhet gör att företag bättre kan kontrollera och utnyttja sitt innehåll på sina webbplatser för att förstärka besökarnas upplevelse och därmed bidra till högre lönsamhet.

Tusentals företag och organisationer använder Sitecore CMS lösningar för sina webbplatser. Bland de internationella kunderna finns bland andra Nivea, Mazda, ATP World Tour, Austrian Airlines, Lloyd's of London, Microsoft, Siemens, Thomas Cook, och Manchester United. I Norden baserar bland andra LEGO, ISS, Perstorp,Thule, Stokke,  Jobzonen, Stena Line, IFS World, Pandora och Royal Copenhagen, sina webbplatser på Sitecore CMS.

Sitecore, som har rankats att tillhöra världens mest visionära CMS leverantör i Gartners prestigefyllda ”Magic Quadrant”, sysselsätter för närvarande fler än 200 anställda på ett internationellt plan. Anslut till Sitecore Community för att utforska Sitecore och ta del av erfarenheter från våra kunder, partners och utvecklare.

Media Contacts:
Kim Pegnato, Sitecore