Sitecore

Sitecore utser de internationellt bästa webbplatserna i Site of the Year

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2011 14:06 CEST

Stockholm – 21 juni 2011Sitecore, annonserar idag vinnarna i tävlingen ”Site of the Year” då årets bästa webbplatser lanserade på Sitecore CMS har utsetts bland flera olika länder. Årets totalvinnare kommer från Australien, Österrike, Belgien, Finland, Tyskland, Hong Kong, Nederländerna, Nya Zeeland, Schweiz och Sverige och dessa är: Colliers International, Kährs,  MICROS-Fidelio, Royal Dutch Gazelle och Ruukki.

Vinnarna valdes ut på grundval av varje företags specifika implementation och användning av Sitecores CMS och Online Marketing för att leverera mer effektiva affärsprocesser. Juryn inom Sitecore bedömde kreativitet, integration med andra system och applikationer, besökarens upplevelse samt webbplatsens förmåga att utbilda, informera och inspirera besökarna till handling.

Det här årets totalvinnare förlitade sig på Sitecores mjukvara för att driva kampanjer online och för att möta sina affärsmål.

• Colliers International: Med Sitecores partnerföretag BlueArc, har Colliers implementerat Sitecores webbplattform med ambition att påskynda sina marknadsmål och för att producera kvalificerade leads. Dessutom har den decentraliserade innehållshanteringen inom Sitecore gjort det möjligt för webbredaktörer på olika regionala kontor att publicera information snabbare och mer effektivt. Nya funktioner på webbplatseen är t.ex automatiserade digitala marknadsfunktioner, integration med social media och videos, podcasts och RSS flöden.
  • Kährs: Tillsammans med Sitecores partner Soft, har svenska Kährs, ledande tillverkare av trägolv, integrerat Sitecores webbplattform med InRivers PIM (Product Information Management System) samt med en Flash applikation, vilket har resulterat i ett nytt virtuellt showroom. Här kan besökaren enkelt navigera bland olika rum och byta golv för att prova olika konstellationer. Siten finns tillgänglig på 20 språk.
  • MICROS-Fidelio: MICROS-Fidelio är ett dotterföretag till MICROS Systems, Inc. En global marknadsledare för bemanning inom detaljhandel, kryssning och reseindustri. MICROS-Fidelio har designat och byggt en portal på 15 språk som syftar till att öka besökarnas konverteringsgrad och ge ökad kännedom om varumärket i 22 länder inom EMEA. Sitecores Webb CMS möjliggör för marknadsteamet att lansera nya internationella kampanjer online snabbare och mer effektivt.
  • Royal Dutch Gazelle: Det största, äldsta och mest välkända motorcykelmärket i Nederländerna har implementerat Sitecores Webb och Online Marketing för att på så vis stärka sin nya digitala strategi. Gazelle kommer att, steg för steg, införa Sitecores digitala plattform inkluderande flerspråka webbsidor, GeoIP spårning, e-handel, integration med social media och e-mail kampanjhantering.
  • Ruukki: En leverantör av metallbaserade material och produkter till stålbyggnader och mekaniska industrier. Ruukki återlanserade sin webbplats med Sitecores plattform för att fokusera på att leverera produktinformation i realtid. Ruukki.com vann nyligen Finlands mest prestigefyllda digitala marknadsföringstävling Grand One, inom B2B kategorin, för dess innovativa sätt att presentera information om produkter.

Utöver totalvinnarna i Sitecores tävling Site of the Year, är vinnarna i varje specifik kategori följande:

Bästa resesite inom flygindustrin:

Jetstar Airways
www.jetstar.com
Partners: Responsys Pty Ltd (Sitecore integration); VisualJazz (Creative)

Bästa föreningssite:
WoningNet NV
www.woningnetregioamsterdam.nl

Bästa bilsite:
KIA
www.kia.nl
www.kia.de
Partner: RedhotminuteKIA

Bästa banksite:
Heritage Building Society Ltd
www.heritage.com.au

Bästa utbildningssite:
EF Education First
www.ef.com

Bästa elektroniksite:
Panasonic
www.panasonic.com.au/Welcome
Partner: 5 Limes Pty Ltd.

Bästa energisite:
Eneco

Bästa underhållningssite:
Viage
www.viage.be
Partner: LBi

Bästa finansiell rådgivningssite:
IAK Verzekeringen
www.iak.nl

Bästa statliga site:
Landguiden
www.landguiden.se
Partner: Metamatrix AB

Bästa site för hälsovård:
Westfriesgasthuis
www.westfriesgasthuis.nl
Partner: Evident

Bästa hotellsite:
Miramar Group
www.themirahotel.com
Partner: Isobar Hong Kong

Bästa Intranet
CSIRO
Partner: Next Digital

Bästa lokala statliga site:
Moonee Valley City Council
www.mvcc.vic.gov.au
Partner: NOW Media

Bästa Professional Services site:
Qurius
www.qurius.com
Partner: Virtual Affairs

Bästa detaljhandel eller e-handelssite:
MakroShop
www.makroshop.be
Partner: The Reference

Bästa sportsite:
KNGU
www.kngu-yourturn.nl
Partner: Remotion Group

Bästa telekomsite:
Vodafone
www.startsmartbusiness.nl
Partner: Estate Internet B.V.

Bästa rese-och transportsite:
B-Europe
www.b-europe.com/Travel
Partner: Delaware Consulting

Om Sitecore
Sitecore omdefinierar hur företag och organisationer interagerar med sina kunder online genom att erbjuda upplevelser som uppfyller och anpassas till kundernas behov av ett ökat engagemang från besökarna och uppfyller samtidigt behovet av ökade intäkter. Sitecore var det första Web Content Management Systemet (WCM) som införlivade automatiska marknadsfunktioner, Intranet portal, e-handel, webboptimering, social media och marknadskampanjer i en sammanhängade och integrerad öppen plattform. Sitecores mjukvara gör det enkelt för företag att identifiera, engagera och konvertera nya kunder online.

Sitecores breda utbud av funktionalitet gör det möjligt för marknadsförare, affärsanvändare och utvecklare att snabbt implementera, mäta och hantera såväl en framgångsrik webbplats som en  strategi för verksamheten online. Dess kraftfulla utvecklingsplattform, integrerade automatiska marknadsverktyg och intuitivta webbredaktörsgränssnitt möjliggör skapandet av webbplatser av alla det slag.

Tusentals publika och privata organisationer har byggt och hanterar nu fler än 27,000 dynamiska webbplatser byggda på Sitecore, inkluderande ATP World Tour, Austrian Airlines, CA Technologies, Ergo Insurance Group, Heineken, ISS, Lloyd´s of London, Microsoft, National Suisse, Nivea, Thomas Cook och Visa Europe. I Norden baserar bland andra Aller, Thule, Folketinget, Stokke, Jobzonen, Stena Line, Kino.dk, IFS, Pandora, Royal Copenhagen, YouSee samt nästan hälften av de danska kommunerna sina webbplatser på Sitecore CMS. Sitecore, som har rankats att tillhöra världens mest visionära CMS leverantör i Gartners prestigefyllda ”Magic Quadrant" sysselsätter för närvarande fler än 300 anställda på ett internationellt plan.

Delta i Sitecore Community för att lära känna Sitecore och Sitecores kunder, partners och utvecklare.

För mer information, vänligen kontakta:
Camilla Eklund, Marketing & Lead Generation Manager, Sitecore Sverige
Tfn: + 46 739 41 58 21