Sitecore

Sitecore växer ytterligare, rekryterar från Google

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2016 12:33 CEST

Stockholm, 19 oktober 2016 - Efter flera år av kraftig tillväxt i Sverige stärker Sitecore sin bemanning genom att rekrytera Oliver Molander som Senior Manager.

Oliver kommer närmast från Googles svenska team där han jobbat med några av Nordens största bolag som digital rådgivare och Key Account Manager.

"Jag tvekade inte då chansen dök upp, Sitecore är ett av världens mest spännande bolag när det kommer till kundupplevelsefokuserad teknologi. Det kommer bli en utmaning, samtidigt som de produkter och tjänster Sitecore erbjuder ligger exakt i linje med vad många företag idag efterfrågar och var fokuset inom marketing tech just nu befinner sig. Att verkligen kunna dra nytta av data på ett kundcentrerat sätt, personalisera kundupplevelser och skapa en omnikanalstrategi är något som är aktuellt för alla bolag i deras digitala roadmap. Allt detta i kombination med Sitecores entreprenörsanda och kultur gjorde valet enkelt för mig. Det är inget sammanträffande att bl.a. Gartner rankar Sitecore som industriledare år efter år", säger Oliver Molander.

"Vi är extremt glada över att lyckats knyta till oss Oliver. Han tar med sig en bred kunskap inom digitalisering och kundcentricitet, vilket ligger i linje med vår vision om att hjälpa företag och organisationer att äga kundupplevelsen", säger Jonas Luthander, Sales Director Sitecore Sverige.

Oliver Molander, Senior Manager, Sitecore Sverige

Sitecore är global ledare när det gäller programvara för upplevelsehantering. Sitecore® Experience Platform™ hanterar innehåll, tillhandahåller kontextuell information och automatiserar kommunikation. Det gör att marknadsförare kan leverera innehåll i realtid i den kontext som kunder interagerar med varumärket i alla kanaler. Denna marknadsföring i kontext är det enda sättet att hantera meningsfulla kundupplevelser som skapar kunder för livet och ökar intäkterna. Över 4 400 av världens ledande varumärken vänder sig till Sitecore för att få hjälp med att leverera de personaliserade interaktioner som skapar lojala kunder.För mer information, besök www.sitecore.net.