SiteDirect Professional Web Solutions AB

SiteDirect ett av de snabbast växande teknologiföretagen i Europa

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 14:23 CET

SiteDirect Professional Web Solutions AB finns med på Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2010 som rankar de 500 snabbast växande teknologiföretagen i Europa, Mellanöstern och Afrika. Rankingen görs för tionde året i rad och den anses vara den mest objektiva när det gäller teknologiföretag.

Att komma med på Deloittes Technology Fast 500-lista är ett starkt erkännande som visar att vår satsning inom just e-handel har varit helt rätt, säger Mathias Ivarsson, VD på SiteDirect Professional Web Solutions. Vår ambition är att fortsätta utvecklingen av såväl produkter som tjänster inom e-handel samt även ta marknadsandelar internationellt.

Deloittes lista rankar de företag som har haft den högsta tillväxttakten under de senaste fem åren. För att kvalificera sig måste nettoomsättningen överstiga 50 000 Euro basåret och 800 000 Euro slutåret (2009). Företagen måste också ägna stor andel av sina resurser till forskning och utveckling av teknologi. Listan inkluderar företag inom telekom, datorer och kringutrustning, mjukvara, internet, greentech, media/underhållning, bioteknik/medicin och elektroniska komponenter. Ca 40 % av företagen är mjukvaruföretag. 65 av företagen på listan är svenska.

Mer info Deloitte Technology Fast 500 EMEA: http://www.deloitte.co.uk/fast500emea/

Om SiteDirect
SiteDirect är idag en av de ledande leverantörerna av webb- och e-handelsplattformar i Sverige. Verksamheten fortsätter att expandera och sysselsätter just nu 25 personer vid huvudkontoret i Växjö.

Bland SiteDirects kunder märks bland annat Efva Attling, Hogia, Outnet, Whyred, Rapunzel of Sweden och PAN Vision.

www.sitedirect.se

Mer information: