Sixt

Sixt rent a car ny officiell samarbetspartner till PGA of Sweden.

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2010 13:26 CET

Så här i början av året har vi glädjen att presentera ett nytt samarbete mellan Sixt rent a car och PGA of Sweden.

Sixt är världens äldsta biluthyrare som startade sin verksamhet i Tyskland 1912. I dag finns Sixt på 4000 platser i över 100 länder världen över och i Sverige på 100-talet platser.

Sixt Sveriges CEO Mats Wikström är stolt över samarbetet och finner flera likheter mellan Sixt och PGA vilket gör oss till perfekta partners - Det glädjer mig mycket att få arbeta med en sådan anrik organisation som PGA of Sweden. Vi delar många värderingar som, till exempel att Sixts varumärke skall förknippas med kvalitet och professionalism likt PGAs, och det genomsyrar båda våra organisationer.

- ” Från PGAs sida ser vi mycket fram emot att jobba med Sixt som partner. Våra medlemmar får genom samarbetet möjlighet att hyra bilar i över 100 länder till konkurrenskraftiga priser. Sixt som företag passar dessutom väldigt bra in i ”vår familj” av företag, var och en med starka varumärken. Här finns en stor möjlighet till bra utfall på B2B”. säger Mikael Sorling VD PGA of Sweden.

www.sixt.se

www.pgasweden.com