Svenska Skidskytteförbundet

SJ och Hello Sweden samarbetspartners för Svenskt skidskytte

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2006 15:39 CET

Idag är det världscuppremiär i skidskytte i Östersund och inför den så hade svenska skidskyttelandslaget igår kväll pressinformation om de kommande tävlingarna.

SSSF passade samtidigt på att inför ett nyfiket och intresserat medieuppbåd presentera SJ och Hello Sweden som sina nya huvudsponsorer. Sponsorerna fanns naturligtvis också på plats för att berätta varför man väljer att satsa på svenskt skidskytte.

" Vi har stöttat svenskt skidskytte i många år och då känns det naturligt att nu ta ytterligare ett kliv framåt i detta samarbete. Vi ser många positiva sidor med denna sport. Inte minst den utveckling som sker i landslaget men också det breda intresset som finns bland allmänheten. Och som pricken över i:et kommer ett VM på hemmaplan", förklarar Tomas Kaiser vid Hello Sweden och får medhåll av sin sponsorkollega på SJ, Michael Wikström:

"Vi är glada över att få vara med och stötta det framgångsrika skidskyttelaget. SJ vill få fler människor att välja tåget, till exempel när de ska åka och se på sporttävlingar", säger Michael Wikström, VD på SJ Event och fortsätter: "Vi har många resalternativ till Östersund, både dag- och nattåg. På vissa avgångar finns det dessutom en biovagn med i tåget!"

FAKTA:
Hello Sweden driver ett sponsringsprojekt med syfte att stötta utvalda svenska idrottsmän och idrottskvinnor. I projektet förenas näringsliv och elitidrottare med kapacitet för världstoppen i ett långsiktigt utbyte som öppnar unika möjligheter för båda parter. Hello Sweden arrangerar konferenser och aktiviteter för de 100 företag som ingår i Hello Sweden.
Läs mer på www.hellosweden.se

SJ är Sveriges ledande företag när det gäller persontransporter på järnväg. Varje dag reser närmare 100 000 resenärer med SJs tåg till runt 350 destinationer, från Malmö i söder till Storlien i norr. 2005 omsatte SJ AB 5,7 miljarder kronor. 3 300 SJare arbetar för att tågresan ska vara enkel, bekväm och trygg. SJs eltåg är märkta med Bra Miljöval - de uppfyller världens tuffaste miljökrav.
Läs mer om företaget på www.sj.se