apegroup

Självklar iPhone applikation för alla sportälskare - Få dina sportspel liverättade medan matchen pågår

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 15:51 CET

Svenska spel har tillsammans med apegroup utvecklat en applikation till iPhone och iPod Touch. Applikationen tar målservice till nästa nivå i både tillgänglighet och användarvänlighet. Förutom liveservice så kan du följa dina lagda sportspel i Mina Spel.

Applikationen är designad så att man på ett snabbt och lättöverskådligt sätt kan ta del av målservice, live- kommentarer och egna spel i det lätthanterliga iPhone gränssnittet. Applikationen tillåter personer med spelkort att logga in och följa sina tippade spel i realtid. Samtliga större sporter är inkluderade och tanken med applikation är att det ska bli varje spelares portabla följeslagare. Svenska Spels Målservice tar med spelaren in i nästa generations digitala kanaler.

- Det här är ytterligare ett steg i vår mobila satsning och under 2010 kommer vi även att lansera spel i iPhone, säger Jonas Nygren, mobilansvarig på Svenska Spel.

- Vi är mycket stolta över vår senaste iPhonerelease, Svenska Spel Målservice och vi kan därmed lägga ännu ett stort företag till vår portfölj, säger Anders Graffman, VD på apegroup.

5 snabba om Svenska Spel Målservice 1.0:
- Följ de största sporterna, fotboll, ishockey, bandy, innebandy, handboll, motorsport och tennis.
- Välj mellan ett stort antal ligor, mästerskap och länder.
- Du kan göra personliga inställningar och välja dina favoritsporter och ligor. I fotboll har vi ett 20-tal länder och över 100 ligor
- Liverättning på Stryktipset, Europatipset, Topptipset, Måltipset, Lången/Mixen, Bomben, Matchen och Powerplay.
- Applikationen kräver iPhone OS 3.1.2 och kopplas ihop med dina lagda sportspel som du spelat på svenskaspel.se, mobilen eller med ett spelkort hos ombud

Ladda ner applikationen gratis på följande länk:

Se mer om applikationen på följande film:

Anders Graffman, VD, 0704-92 19 85, anders.graffman@apegroup.com
Daniel Eliasson, Säljchef, 0760-40 50 12, daniel.eliasson@apegroup.com

Om apegroup
apegroup är Skandinaviens ledande mobila digitala byrå med fokus på nya mobila plattformar som iPhone, Android och iPad. Vi tillhandahåller långsiktiga mobila strategier samt design och utveckling av tjänster åt företag och varumärken på en global marknad.
Vårt uppdrag är att skapa mobila strategier och tjänster som direkt eller indirekt tillför intäkter och skapar ett starkare varumärke för våra kunder. apegroup har mångårig erfarenhet av mobil strategiutveckling, mobil marknadsföring och mobil tjänsteutveckling.
För mer information besök gärna
www.apegroup.com.