Ofwerman Imports

Sjöbaren Lorensberg tar in Crazy Tropez Blanc

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 13:00 CET

Sjöbaren på Lorensbergsgatan bakom Avenyn är systerkrog till Sjöbaren i Haga, och vi är stolta över att få se Crazy Tropez Blanc (vin de Pays de Var) på menyn sedan menybytet i slutet av februari.
Sjöbaren Lorensberg är en välbesökt restaurang både lunchtid och kvällstid, av både turister och Göteborgare vilket innebär att det kan vara svårt att få bord. Sjöbaren är ett utmärkt besök för den som söker vällagade fisk- och skaldjursrätter ett stenkast från centralaste Göteborg.

Crazy Tropez Blanc görs på 100% Rolle, en grön druva som växer i Provence, men inte på så många fler ställen. Det ryktas om en mindre odling på Gotland, och i Italien finns det en variant av druvan som kallas Pigato i Ligurien och Vermentino på Sardinien. Druvan ger en sötaktig karaktär, utan att vinet blir halvtorrt. Arom av lychee och en krämig smak av vita frukter gör att detta vin passar bra till klassikern - färsk tagliolini med heta skaldjur och basilika, och även till ostbrickan. Fast bäst gör den sig kanske till den gravade hälleflundran och laxen med mangosallad, koriander och lime.

Ofwerman Imports
Kastellgatan 18
Web: www.ofwermanimports.com
Epost: info@ofwermanimports.com

Ofwerman Imports startades 2009 med import av viner och
Ice Tropez® från Domaine Tropez, en vingård strax utanför St Tropez.

Dessa viner finns på Systembolagets Beställningssortiment:
Crazy Tropez Rosé 75cl: art#71235
Crazy Tropez Blanc 75cl: art#75293
Domaine Tropez Blanc 75cl: art#73063
Domaine Tropez Rosé 75cl: art#70290
Domaine Tropez Rosé Magnum 150cl: art#70290
Domaine Tropez Rosé Jeroboam 300cl:art#73062
Domaine Tropez White Rosé 75cl: art#73643
IceTropez® 27.5cl: art#88248

Om du inte längre vill ha våra nyhetsbrev, vänligen skicka ett mail till unregister@ofwermanimports.com