Telge AB

Sjökapten och marknadschef blir ny VD för Södertälje Hamn

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2006 08:44 CET

Södertälje Hamn AB har anställt Erik Froste som ny VD. Han har sedan i höstas arbetat som bolagets marknadschef. Södertälje Hamn är ostkustens enda importhamn för bilar och har stor containerhantering. Hamnen befinner sig i en expansiv fas och har därför valt en marknadsinriktad VD med stort kontaktnät.

Erik Froste har sjökaptens- och transportingenjörsexamen från Chalmers och är sedan i höstas marknadschef för Södertälje Hamn. De senaste 10 åren har han arbetat i ledande befattningar inom inköp och försäljning av logistik- och transporttjänster. Bland annat startade han upp en helt ny lastlinje från Benelux till just Södertälje.

- Södertälje Hamn befinner sig i en expansiv fas och vi har därför sökt en marknadsinriktad VD med stort kontaktnät i Sverige och Nordeuropa. Erik Froste anställdes som marknadschef i höstas och han har precis det vi behöver, säger styrelseordförande Claes Hellgren.

Södertälje Hamns strategiska läge i Stockholmsregionen ger många fördelar för kunderna. Hamnen är mötesplatsen för Sveriges stora kommunikationsleder – E4, E20, Västra- och Södra stambanan samt Svealandsbanan.

Erik Froste tillträder som VD den 1 maj, då nuvarande VD Ingvar Wirén övergår i annan verksamhet.

För mer information kontakta:

Erik Froste, tillträdande VD Södertälje Hamn
Tel: 08-550 237 66, mobil: 0730-55 18 57