Sjöstedt avslutar EMU-turné fredag 12 september

Pressmeddelande   •  Sep 10, 2003 15:54 CEST

Efter flera månaders intensivt kampande mot ett svenskt inträde i EMU är dagen kommen för EU-parlamentarikern Jonas Sjöstedts sista turnédag. Sjöstedt kommer att avsluta turnén fredagen den 12e september i hemstaden Umeå med ett späckat program och med en stor förhoppning om seger i söndagens folkomröstning.

- Det känns viktigt och kul att få avsluta flera månaders intensivt arbete med EMU-kampanjen hemma i Umeå. Inte minst för att motståndet mot EMU där är väldigt tydligt, säger Jonas Sjöstedt i en kommentar.

Dagen kommer att inledas med en föreläsning för studenter på Strömbäcks folkhögskola (10.00-11.30) och följas av ett torgmöte på Renmarkstorget (12.00-13.00). På torget kommer Sjöstedt att hålla appelltal och träffa Umeåborna tillsammans med Alicia Pettersson från Ung Vänster som arbetat med ungdomsförbundets EMU-kampanj.

Under eftermiddagen kommer Jonas Sjöstedt att delta i en debatt på Midgårdsskolan (13.00-14.30) mot ungdomsministern Lena Hallengren (s). Därefter kommer Sjöstedt att kl. 15.00 att avge sin poströst vid postens kassaservice på Vasagatan i Umeå. Under den resterande delen av eftermiddagen kommer Sjöstedt att medverka i slutdebatter i såväl Tv4 som Svt.

- Att min röst blir en nejröst förvånar förmodligen få. Men vi kan fortfarande inte ta segern för given. Det som avgör är att alla de som säger nej verkligen också går till valurnorna på söndag, avslutar Jonas Sjöstedt.

För ytterligare info; kontakta Jonas Sjöstedt 070-554 15