Euroling AB

Sju SiteSeeker-kunder nomineras inför EPiServer Awards 2010

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2010 11:28 CEST

Sju SiteSeeker-kunder nomineras inför EPiServer Awards 2010 tack vare kompetenta SiteSeeker-partners som levererat framgångsrika och inspirerande sökupplevelser till våra gemensamma kunder. Totalt har 20 bidrag nominerats. SiteSeeker är nominerad i fyra av fem kategorier:

• 3 - Bästa webb riktad till konsumenter (B2C) - Isotop
  • Vindlov (Energimyndigheten) - Bästa webb offentlig sektor - Sogeti
  • Uppsalahem - Bästa webb offentlig sektor - Know IT
  • Utbildningsförvaltningen Stockholms Stad - Bästa webb offentlig sektor - Creuna
  • Coop Butiker och Stormarknader - Bästa intranät - Sogeti
  • Naturvårdsverket - Bästa intranät - Logica
  • TRR - TRR Online - Bästa Innovation - Sublime Consulting

- Vi är stolta över nomineringarna och våra mycket kompetenta SiteSeeker-partners. Nyckeln till framgången tror vi ligger i det nära samarbetet vi etablerat med våra partners under många år, vilket  gör det möjligt att skapa en skräddarsydd och komplett söklösning åt våra gemensamma kunder. Ett nära samarbete med våra partners är dessutom perfekt för att anpassa och utveckla SiteSeeker till marknadens behov” säger Johan Carlberger, vd på Euroling som utvecklar SiteSeeker. Vår förhoppning är att EPiServer Awards under 2011 kommer ha en egen kategori för Bästa E-handel där vi ser en stor tillväxt just nu.

EPiServer Awards genomförs årligen i syfte att belöna framgångsrik kommunikation online i Sverige. I år tävlar 83 bidrag som kan vinna i fem kategorier. Vinnarna utses av en namnkunnig branschjury och tillkännages kvällen den 28 oktober 2010 på Berns i Stockholm.

Om Euroling

Euroling är en ledande leverantör av tjänster för informationssökning. Under varumärket SiteSeeker erbjuder företaget sök- och statistiktjänster för e-handel, webbplatser och intranät till fler än 250 företag och organisationer, bland annat Clas Ohlson, Ving och Försvarsmakten. En unik tjänstemodell erbjuder expertstöd och sökteknik i världsklass som matchar kundens unika och föränderliga behov av effektiv informationssökning. För mer information, besök www.euroling.se.