Sjukvårdsrådgivningen

Sjukvårdsrådgivningen SVR AB får ny tf VD

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2008 13:21 CEST

Sofie Zetterström har utsetts till ny tf VD från och med den 29 september till dess att ny ordinarie VD utsetts.

- Sofie har arbetat vid Sjukvårdsrådgivningen SVR AB sedan dess start och har en gedigen kunskap om företaget och dess uppdrag. Det är en mycket bra lösning som innebär att företaget nu får en erfaren och engagerad chef med stor förankring i verksamheten och hos våra uppdragsgivare. Sofie har ingått i ledningsgruppen och deltagit i styrelsens arbete vilket borgar för kontinuitet i såväl ledningsgruppens som styrelsens arbete, säger Johan Assarsson, styrelseordförande, Sjukvårdsrådgivningen SVR AB.

Sofie Zetterström började som redaktionschef vid Sjukvårdsrådgivningen SVR AB redan 1999 och arbetade då med att bygga upp webbplatsen Sjukvårdsrådgivningen.se. Hon har också varit biträdande huvudprojektledare för projekt Vården på webben. Den senaste tiden har Sofie Zetterström arbetat som tf marknadschef.

- Det som känns mest tillfredsställande är att verksamheten vid Sjukvårdsrådgivningen SVR AB gör nytta för både invånarna och hälso- och sjukvårdspersonalen. Här arbetar också många kunniga och engagerade medarbetare som jag har ett stimulerande samarbete med. Jag vill verka för att organisationen under denna övergångsperiod kan arbeta vidare med det unika innehållet i våra tjänster och den spännande utvecklingen inom den nationella IT-strategin för hälso- och sjukvård, avslutar Sofie Zetterström, tf VD, Sjukvårdsrådgivningen SVR AB.

Arbetet med att söka ny VD pågår och ansökningstiden har gått ut. Tjänsten har fått många sökande. Inom den närmaste tiden kommer intervjuer med tänkbara kandidater påbörjas.

För mer information kontakta:
Johan Assarsson, styrelseordförande, tel: 0521-27 33 51
Sofie Zetterström, tf VD, tel: 08-452 71 67

Sjukvårdsrådgivningen SVR AB utvecklar IT- stöd för god och säker vård. På uppdrag av landstingen arbetar företaget med hela kedjan från gemensam teknisk infrastruktur i hälso- och sjukvården, till IT-stöd för vårdens personal och publika tjänster till hela Sveriges befolkning.