Sirius IT

Sjutton nya kunder väljer Sirius IT:s tjänst för e-legitimation

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 15:24 CEST

Intresset för e-legitimation är stort bland Sirius IT:s kunder.

Sirius IT är Sverigeledande på e-legitimation. Under sommaren har Sirius IT tecknat avtal avseende e-legitimation med sjutton nya kunder. Dessutom har vi tecknat avtal om förlängning av tidigare avtal med ytterligare sex kunder.

Avtalen avser leverans av e-legitimation som tjänst, både för identifiering och för underskrift.

E-legitimationen används som en komponent i våra kunders e-tjänster. Fyrtio kunder, bland annat sju statliga verk, sexton kommuner, sex landsting, fyra banker och ett företag, nyttjar e-legitimation från Sirius IT. Socialstyrelsen, Stockholms stad, Region Skåne och Telia Sonera är några av de kunder som upptäckt hur tekniken med e-legitimation effektiviserar dialogen med kunder och besökare.

Sirius IT borgar för säkerhet och enkel administration av hanteringen runt identifiering av medborgare och kunder. E-legitimation kopplad till effektiva e-tjänster gör att organisationerna sparar tid, pengar och arbete.

Man kan också koppla e-signaturer till e-tjänsterna för att enkelt hantera underskrifter av exempelvis avtal och juridiska texter samt beställningar och anmälningar av olika slag.

För ytterligare upplysningar kontakta Lars-Ove Lindvall.