Verbum

Ska det vara så här??! – en barnbok om sorg och saknad

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2016 09:00 CET

Peter Schössows bilderbok Ska det vara såhär??! (originaltitel: Gehört das so??!) belönades med Deutscher Jugendliteraturpreis 2006. En prisbelönt bok om förlust, saknad, sorg och tröst för alla åldrar i svensk översättning.

Det här är en lite ovanlig berättelse eftersom den tar sin utgångspunkt i en mycket vanlig sorgereaktion: ilskan och desperationen. Slutet är inte självklart lyckligt, men gemenskapen och omsorgen hjälper huvudpersonen att sörja och kanske att gå vidare.

Peter Schössow (f 1953) räknas till Tysklands stora bilderbokskonstnärer och har varit verksam som frilansande illustratör med bilderböcker och andra bokillustrationer samt i TV, tidningar och tidskrifter sedan sin examen på yrkeshögskolan i Hamburg 1975. Han har bland annat arbetat tillsammans med Jostein Gaarder.

Författare: Peter Schössow

Illustrationer: Peter Schössow

Översättning: Anna Braw

ISBN: 978-91-526-3497-4

Utgivning: 5 januari september 2016, Verbum

Pris: Från 126 kr/st.

Besök verbum.se för mer information

Verbum ger ut Kyrkans Tidning, Sändaren och Amos och är en av de ledande utgivarna av teologisk litteratur i Sverige. Verbums mål är att främja kyrkans röst i samhället. Verbum ingår i Berling Media AB.