Popmuzik Promotion

Skådespelerskan Andrea Edwards spelar huvudrollen i musikvideon till Heartbeat med Ignore The Elephant

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2020 08:29 CET

Ignore The Elephant är en indiepop-kvintett som verkat i Göteborgs undergroundscen sedan 2014. Nu är bandet aktuella med en rykande het singel och tillhörande kortfilm, med skådespelerskan Andrea Edwards i huvudrollen. (Tidigare bland annat Jordskott, Allt jag inte minns och Jönssonligan - Den Perfekta Stöten). Detta singelpaket kallar Ignore the Elephant för ”Heartbeat”.

Heartbeat är en låt om ett förföriskt ekorrhjul som inte går att värja sig ifrån. För även om Heartbeat gör ont så finns det någonting i den färgsprakande melankolin som lockar, ett falskt löfte om att det är värt det. Heartbeat är heartbreak.

På singeln Heartbeat plockar bandet inspiration från 80-talselektro, 90-talsgrunge samt modern pop och blandar det till en låt som kan spelas med så hög energi och catchiga refränger som möjligt. En sorts blandning av gitarr och trummaskiner med fingret på pulsen.

Lyssna: Spotify - Apple Music

Se videon på YouTube (Regi: Martin Hellohf och Patrik Boyton)

Ladda ner: Pressfoto (Foto: Patrik Boyton)

Text + Musik + Produktion: Ignore The Elephant