MOM Events & Förarcoaching AB

Skåne Truckshow levererade solsken och Skandinaviens finaste lastbilar.

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2014 15:54 CEST

Under föregående helg var det dags för den tredje upplagan av Skåne Truckshow på Ljungbyhed Park. Under hela fredagen välde det in lastbilar och när träffen öppnade för publik var det fortfarande kö med lastbilar in till området. Under lördagen gick det uppleva allt från hoppborgar och ellastbilar från Assistanskåren för de små, till helikopterflygning och höga kranlyft med korg.

Helgen startade med SM i Tractorpulling, som kördes under fredagkvällen, mellan 18.00-20.00. Det blev en spektakulär show i allt från turboras till "Full Pull".

Micke Ohlsson - VD, MOM Events och Konferencier för Skåne Truckshow.
Tractorpullingen stod för en fantastisk show. Alltifrån de mindre klasserna, till de större, som många körde med väldigt speciella byggen, med 1-2 motorer på cirka 4500 hkr totalt. Under skymningen syntes stora eldkvastar. Publikplatserna var fulla med folk och jag tror ingen hade vågat hoppas på den uppslutningen det blev under årets Tractorpulling.

Under fredagkvällen genomfördes också Ledson Lightshow, där lastbilarna bedömdes utav Diodhuset i Helsingborg. Samtliga lastbilar visade upp sina utsmyckningar i form av kromljusbågar och ledljus i alla olika variationer.

Ted Johansson - Projektledare Skåne Truckshow
Det var verkligen mäktigt att få se 300 lastbilar stå och visa all potential under fredagskvällen. Den ena lastbilen finare än den andra. Överlag gick allting väldigt bra, med allt från väder och vind, till logistik och parkering utav alla lastbilar. Grabbarna ställde upp bilarna vet vad dom sysslar med.

Under lördagen kördes ytterligare heat i SM i Tractorpulling. Lastbilsträffen fortsatte med bedömning utav lastbilar, som gjordes av totalt 10 domare. Utöver det så fick publiken också säga sitt och rösta fram Best in show, genom röstsedlar. Se resultatet nedan. Besök www.skanetruckshow.se för mer information.

Skåne Truckshow och MOM Events vill tacka alla deltagare, utställare, partners och publik för en fantastisk helg. Vi återkommer inom kort med datum för 2015-års Skåne Truckshow.

Best In Show: Berthon Jönsson, Bjärnum
BERTHONS TRSP & EMBA. AB
Scania R560 2013

LEDSON Lightshow: Andreas Wressmark, Blentarp
Mickes Åkeri
Scania R730 2013
Motivering: En bil, som med stil och finess smyckats till nattens drottning och som skulle gjort John F Kennedy blå av avundsjuka.

MOM Events & Förarcoaching jobbar med att arrangera b2b-evenemang, där syftet är att stärka relationen till kunder och leverantörer, samt att producera utbildningar för tjänstebilsförare i sparsam och aktiv körning. Merparten av evenemangen utförs på Ljungbyhed Park, ett av Sveriges kanske bästa eventområden, med hotell, mässhallar, konferensytor, restaurang och egen flygplats, på ett och samma ställe.