MOM Events & Förarcoaching AB

Skåne Truckshow växer och blir Sveriges största lastbilsträff.

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2014 18:00 CEST

Skåne Truckshow går in på sitt tredje år på skånska Ljungbyhed Park och till årets träff är intresset större än någonsin. Totalt är det över 300 lastbilar anmälda och närmre 50 utställande företag kommer finnas på plats.

Ted Johansson, MOM Events, projektledare för Skåne Truckshow
Vi är givetvis jätteglada över det stora intresset som finns över Skåne Truckshow. Vi har i princip ökat med 50% varje år sedan starten, och likaså till 2014-års Skåne Truckshow. Skåne Truckshow är lastbilsträffen för hela familjen, där ni kan se allt från showbilar som bara rullar på utställningar, till välputsade lastbilar som används till vardags.

Under Skåne Truckshow utses bland annat Ledson Lightshow och Best in Show. Ledson Lightshow är en tävling under fredag kväll, där den bil med finast utsmyckning i form av ljus, står som slutgiltig segrare. Tävlingen bedöms utav Diodhuset i Helsingborg. På lördag utses segraren i Best in Show, vilket är det ekipage som utses vara det finaste av publiken. Den som blir utsedd till Best in Show, får åka till Oslo Motorshow och är det finaste och mest prestigefyllda man kan bli tilldelad på Skåne Truckshow. Utöver det bedöms alla ekipage utav erfarna domare, där segrare utnämns i ett flertal klasser.

Håkan Roupé, grundare till Skåne Truckshow
I år har vi ett fantastiskt startfält med mer än 300 anmälda ekipage. Vi är ett glatt gäng, som har jobbat länge med Skåne Truckshow och vi känner oss mer motiverade än någonsin. När vi lämnade Vallåkraträffen för tre år sedan, så trodde vi aldrig att vi skulle nå denna storleken på evenemang så snabbt.

Under årets Skåne Truckshow kommer dessutom den näst sista SM-deltävling i Tractorpulling att avgöras. Tävlingarna körs fredag kväll från kl 18.10, samt lördag förmiddag kl 11.00 och eftermiddag kl 14.00. Totalt ställer cirka 25 ekipage upp. Därmed välkomnar vi också traktor och entreprenadbranschen till Södra Sveriges största lastbilsträff.

Välkomna till Ljungbyhed Park och MOM Events, Thulinvägen 23, 26451 Ljungbyhed.

Entrè Fredag: 150 kr
Entré Lördag: 150 kr
Helgbiljett: 250 kr
Parkering: 40 kr
Camping: 150 kr / dygn
—————————————————————————————————–
Öppettider:
Fredag: 18.00 – 23.00
Lördag: 10.00 – 16.00

MOM Events & Förarcoaching jobbar med att arrangera b2b-evenemang, där syftet är att stärka relationen till kunder och leverantörer, samt att producera utbildningar för tjänstebilsförare i sparsam och aktiv körning. Merparten av evenemangen utförs på Ljungbyhed Park, ett av Sveriges kanske bästa eventområden, med hotell, mässhallar, konferensytor, restaurang och egen flygplats, på ett och samma ställe.