Ladbrokes

SKÅNEDOMINANSEN FORTSÄTTER – ALLSVENSKAN 2011

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2010 18:55 CET

Grattis Malmö FF till SM-guld 2010! Knappt har den sista sparken för 2010 sparkats när det ska börja spekuleras i vilket lag som kommer stå längst upp i tabellen vid samma tid nästa år.

Skåndedominansen ser ut att fortsätta, men "Silly season" kommer att avgöra mycket. Lyckas de båda lagen hålla kvar de flesta av sina talanger kommer det bli ett lyckat 2011 för både Malmö FF och Helsingborg. Främsta utmanare kommer bli Örebro, Elfsborg och IFK Göteborg. Änglarna upprepar knappast sin fiaskoartade säsong och det lär ske en hel del i den truppen under vintern.

Bland nykomlingarna har IFK Norrköping massor med rutin av Allsvenskt spel och lär klara sig bra. Syrianska ser spännande ut, men risken blir att de precis som Assyriska blev, ettåriga i Allsvenskan. Djurgården blir det bästa Sthlmslaget före AIK som har en hel del att jobba med.

I botten ser Syrianska, GAIS och kvalvinnaren ut att göra upp om Allsvenskt kontrakt 2012.

Aktuella odds – Allsvenskan 2011

Malmö FF 3,00

Helsingborg 3,50

Örebro 6,50

IFK Göteborg 8,00

Elfsborg 10,00

Kalmar FF 15,00

Djurgården 21,00

AIK 26,00

Häcken 34,00

Trelleborg 51.00

Mjällby 67,00

Halmstad 81,00

IFK Norrköping 101,00

Syrianska 151,00

GAIS 251,00

Gefle 501,00

Sundsvall 751,00

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com