AB Skånefabriken

Skånefabriken blir leverantör till bostadshuset Greenhouse

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2015 15:23 CEST

I området Augustenborg i Malmö byggs just nu ett bostadshus med konceptet Greenhouse. NCC har valt Skånefabriken som leverantör av jalusier och portar till projektet.

MKB Fastighets AB är byggherre och NCC är byggnadsentreprenör i projektet Greenhouse.
I området Augustenborg i Malmö bygger man just nu ett bostadsområde med ett tydligt miljökoncept, som har fått namnet Greenhouse. Ett boende som är perfekt för den som vill leva smart, miljövänligt och hållbart.

I en befintlig byggnad som en gång i tiden var en pant-central, byggs en förskola och teater. På taket byggs 12 radhus och en odlingsträdgård. Precis intill byggs ett lägenhetshus med 14 våningar.

Många smarta och miljövänliga lösningar finner man i detta projekt, några exempel är; cykelförråd, cykelservice och hjälp med matkasse-hämtning för de som väljer bort bil; solceller på taket som förser de boende med grön el; en app där man kan hålla koll på sin egen förbrukning och boka tvättid online. Listan kan göras lång!

På uppdrag av NCC levererar Skånefabriken jalusier och portar till projektet. Skånefabrikens miljöbedömda produkter kommer bland annat att monteras i miljöhusen.

För ytterligare information kontakta:
Anders Arkenstedt, Projektledare
Växel: 040-607 22 90
Direkt: 0734-245850

Skånefabriken rekommenderar och levererar produkter över hela Sverige
inom Inbrottsskydd, Brandskydd & Säkerhet