AB Skånefabriken

Skånefabriken inbrottsskyddar Mall of Scandinavia

Pressmeddelande   •   Aug 18, 2015 15:08 CEST

Affärsgallerian, som går under namnet Mall of Scandinavia, har snart sin stora invigningsdag. Skånefabriken levererar och installerar avstängningar och jalusier.

Den 12 november invigs affärsgallerian, Mall of Scandinavia, som sedan 2012 byggs bredvid den nya nationalarenan Friends Arena, i området Arenastaden i Solna. I affärsgallerian kommer det att finnas shopping och mat för alla smaker. Dessutom öppnar Sveriges första kommersiella IMAX-biograf i gallerian.

"Redan från kontraktsskedet fanns Skånefabrikens avstängningsanordningar med på ritningar. Och det var för deras breda användnings- och designmöjligheter", säger Jelena Bakerson-Larsson, Arkitekt på BAU. "Det var flera turer och olika förslag och beslut från beställare, och vi var ofta i behov av snabba svar på frågor, vilket Skånefabrikens tekniska support alltid ställde upp med. Vi på BAU är mycket nöjda med samarbetet och hoppas att det blir fler möjligheter att involvera Skånefabriken i våra projekt."

Mall of Scandinavia har certifierats enligt den globala miljö- och hållbarhetsstandarden BREEAM med betyg Excellent i Designfasen. Detta är därmed första köpcentrat i Sverige med så högt betyg!

Skånefabriken levererar och installerar vikväggar och rulljalusier på Mall of Scandinavia.

Skånefabriken rekommenderar och levererar produkter över hela Sverige inom Inbrottsskydd, Brandskydd och Säkerhet.