EcomPartner

Skånska EcomPartner lanserar Harald Nyborgs E-handel i Sverige

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2013 08:35 CEST

Harald Nyborg är en retailkedja med tio fysiska butiker i Sverige och ett väl fungerande lågpriskoncept. De har under senare tid upplevt en stor efterfrågan på en egen e-handelslösning. Och nu efter månader av hårt arbete kan hela Sverige ta del av tusentals produkter tack vare
e-handelssystemet Magento och den skånska uppstickarbyrån EcomPartner.

För att tillgodose den alltmer ökande efterfrågan från kunderna som även önskar kunna handla produkter på nätet samt för att kunna ge utökad service till sina butiker så ville Harald Nyborg finna en e-handelslösning som ökar servicegraden, tillgängligheten och informationen till befintliga kunder samt ge möjligheten till personer och företag som har långt till en fysisk butik det enkelt att handla via nätet.

- I linje med vår redan utarbetade prismedvetenhet och tillgängliga kundfilosofi så ville vi finna en kostnadseffektiv men kraftfull, flexibel och skalbar e-handelslösning med tillhörande drift och management organisation. Svaret på detta fick vi genom EcomPartner som förvaltar och levererar ett Store Management koncept. Här ingår allt från e-handelsplattformen Magento samt distribution, kundtjänst, orderutkörning, returhantering och E-commerce management. Med denna lösning får vi på Harald Nyborg en väldigt låg affärsrisk och låga fast kostnader vilket gynnar de som handlar hos oss samtidigt som lösningen är skalbar efter organisationen och våra kunders behov. Dessutom lyckades EcomPartner hålla en mycket krävande deadline och lanseringen har gått enligt förväntan. Det berättar Peter Ålenius, kedjechef på Harald Nyborg i Sverige.

- E-handelslösningen drivs med en väl beprövad plattform från Magento, en av världens största ehandelsplattformar. Lösningen till Harald Nyborgs sajt har vi utvecklat i nära samarbete med Magento och vi har gjort en helt specialanpassad lösning i systemet för att matcha Harald Nyborgs specifika behov. Och att deras e-handelslösning redan fått ett sådant positivt gensvar från marknaden talar sitt tydliga språk. Det säger Andrée Reutergard Grundare och Affärsutvecklare på EcomPartner.

- Vi har tittat på att införa postorder/e-handel i Sverige i över tio år, men det var först vid kontakten med EcomPartner som vi hittade en för oss och våra kunder kostnadseffektiv lösning. Det säger Erling Daell VD och delägare Harald Nyborg.

För mer information kontakta: Andrée Reutergard, +46 (0)730-43 76 26  www.ecompartner.net

EcomPartner har 25 års erfarenhet av logistiska utmaningar och över 10 års samlad kunskap inom ehandel. De bygger, driver och utvecklar skräddarsydda e- handelslösningar och lägger stor vikt vid att driva trafik till webbshopen, förvandla besökare till kunder och skapa effektiva orderprocesser. För att kunna etablera en e-handelsbutik krävs engagemang, kunskap och kontinuerlig utbildning. Därför erbjuder EcomPartner en s k storemanager som arbetar strategiskt, taktiskt, operativt och aktivt med utveckling av ehandel. Tillgång till storemanagement innebär kontinuerligt stöd och ett proaktivt partnerskap som ger bästa möjliga förutsättningar för företag att lyckas med sin e-handel.

EcomPartner jobbar med följande tjänsteområden: storemanagement, distribution, administration, IT-stöd, programmering, marknadsföring och grafisk produktion. De sköter alltifrån projektering av IT-lösningar och etableringen av e-handelsplattformen till lagerhållning, leveranser, distribution, administration och kundservice. De hjälper också till med marknadsföring och profilering av e-butiken för att ge bästa möjliga förutsättningar för god försäljning. De är även silverpartner till Magento som idag är världens mest expansiva e-handelssystem. Magento erbjuder e-handlare ett kraftfullt och säkert system, och samtidigt en oändlig flexibilitet som möjliggör för skräddarsydda e-handelsbutiker som passar olika kundbehov. EcomPartner finns i Svedala/Malmö samt Luleå.