KulturUngdom

SKÅDESPELAREN TOVA JAGELL GÄSTAR FILMPLATS BORÅS TORSDAGEN 21 MARS!

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2019 14:03 CET

Pressmeddelande 2019-03-20

SKÅDESPELAREN TOVA JAGELL GÄSTAR FILMPLATS BORÅS TORSDAGEN 21 MARS!

Filmplats Borås: "Livet framför kameran"
Regi & skådespeleri-workshop med prisbelönta regissören Christian Zetterberg och guldbagge-nominerade skådespelaren Tova Jagell. Workshopen rör sig kring frågor som: Hur får regissören fram det bästa ur sina skådespelare? Hur ska du förbereda dig? Och hur fångar man en roll?

Tid & plats:
Torsdagen 21/3 kl. 17.30-20.00 på Brygghuset i Borås.

Alla i åldern 16-30 år är välkomna att ansluta sig till Filmplats deltagarteam och delta i workshops, inspirationsresor och filmproduktion under hela 2019 och 2020. Det kostar ingenting att delta. Träffarna i Borås hålls på Brygghuset på Bryggaregatan 14. Facebook-event med mer info: https://www.facebook.com/events/397449671044782/
Mer info om Filmplats Borås: https://www.filmplats.se/lesson/boras/

Filmplats i korthet:
● Möten och samverkan med andra filmare
● Workshops, produktion och inspiration
● Personlig handledning
● Resor till regionala filmevent
● Delaktighet i skapandet av större gemensamma filmverk ● Ett utvecklande sammanhang att delta i över längre tid ● För dig mellan 16 och 30 år, oavsett erfarenhetsnivå

Kontakt Filmplats Borås
Filmplats Borås handledare/pedagog Christian Zetterberg är manusförfattare, regissör, producent och skådespelare. Efter utbildningen på filmlinjen på Fridhems Folkhögskola har han gjort flera prisbelönta filmer, bland annat “Skoldiscot” (2018), som nu visas på ett flertal festivaler i Sverige och utomlands. Härnäst väntar långfilmen “Isvaken” som Christian producerar på eget bolag. christian@kulturungdom.se | Mobil: 0704-08 21 81

Kontakt Filmplats
Nomi Szpiro Eriksen, projektledare för Filmplats nomi@kulturungdom.se | Mobil: 0704-41 33 27