bet2aid Sweden AB

Skänk andras pengar – inte dina!

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2009 16:03 CEST

Vi ger dig chansen att använda din kunskap och ditt engagemang genom att slå vad om dagsfärska händelser inom bland annat underhållning, skvaller och sport.  Du kan även skapa sköna interna vad för dig och dina vänner att betta på, till exempel; Vem vinner bowlingen på firmafesten?

Kombinera nöje med nytta

Målsättningen med bet2aid.com är att skapa en spännande community som samtidigt har ett gott syfte. Den tid du spenderar på hemsidan genererar pengar från reklamintäkter. Det är dessa pengar man spelar med i form av spelmarker, "mebidoz", och som sedan går till välgörenhet.

Vinsterna från de vunna vadslagningarna skänker du till valfria hjälporganisationer. Du väljer givetvis själv om, när, hur mycket och till vilken organisation du skänker ditt bidrag. Förutom pengar har du även möjligheten att skänka en gåva. Allt från ett boskapsdjur till vatten. Den slutliga vinsten blir förutom äran också vetskapen om att du aktivt bidragit till att förändra någon annans liv och vår gemensamma miljö.

Användandet av webbaserade sociala nätverk har blivit en spridd och etablerad aktivitet. Idag deltar flera miljoner människor världen över i olika communities där den sociala biten spelar en stor roll. Unikt med en community som bet2aid.com är att man även får chansen att göra något för sin omvärld.

"När vi skapade bet2aid.com var det viktigt för oss att göra sidan meningsfull och underhållande på samma gång. Allt fler ägnar mycket av sin tid på communities där man bara kommunicerar, men sen händer det inte så mycket mer. Vi tog vara på det men gjorde någonting unikt av det istället.".   Säger Fadi Fares, en av grundarna

Bet2aid.com är ett svenskt kommersiellt vinstdrivande företag som ägs av investmentbolaget Deseven AB samt privata investerare och lanserades i början av 2009. Bet2aid.coms intäkter kommer från att sälja annonsplatser på webbplatsen.

För mer information kontakta:

Fadi Fares

bet2aid.com