Skandia

Skandia får utmärkelse för bästa fond

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2007 10:34 CET

Skandias fond Skandia Allt i Ett Offensiv has utnämnts till bästa svenska offensiva blandfond av analyshuset Lipper.

Skandias fond Skandia Allt i Ett Offensiv har tilldelats utmärkelsen för bästa svenska offensivt inriktade blandfond över fem år. Fonden har utmärkt sig genom att skapa en jämn och stark riskjusterad avkastning i förhållande till konkurrenterna. Under den senaste femårsperioden har Skandia Allt i Ett Offensivs värde stigit med 36 procent. De senaste tre åren har värdet stigit med 66 procent.

”Jag är stolt över att Skandia får denna prestigefyllda utmärkelse. Det är en bekräftelse på vårt sätt att arbeta. Tillsammans med analytiker och förvaltare arbetar vi kontinuerligt för att ge våra kunder den bästa avkastningen”, säger Nils Bolmstrand, VD för Skandia Fonder.

Fonden Skandia Allt i Ett Offensiv placerar främst i svenska och utländska aktier och förvaltas av DnB NOR Asset Management. Vid en negativ syn på börserna har förvaltaren möjlighet att investera maximalt 20 procent av fonden i räntebärande placeringar. Det gör fonden till ett bra alternativ för de fondsparare som vill ha möjlighet till en god avkastning genom att ta risk, men som önskar slippa välja bland olika fonder.

Lipper, är ett dotterbolag till Reuters med fondanalys som specialitet och delar ut utmärkelser till de fonder som konsekvent har levererat den högsta riskjusterade avkastningen jämfört med sina konkurrenter, i olika fondkategorier.

Mer information om Skandias fondutbud finns på www.skandia.se
Information om Lipper Fund Awards återfinns på www.lipperweb.com

För frågor: