SkandNet Media AB

SkandNet utvecklar en fototävling för Apollo på Facebook

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 13:36 CET

Stockholm, 2010/11/03. Denna vecka har researrangören Apollo Sverige AB släppt en fototävling på Facebook. Fototävlingen är utformad som en applikation och är designad och utvecklad av Facebook-experterna SkandNet Media AB. Det är första gången Apollo genomför en tävling på Facebook.

Apollo satsar alltmer på marknadsföring inom sociala medier. En viktig kanal är Facebook eftersom nästan varannan svensk är aktivt medlem. Johan Holmström, digital marketing manager på Apollo förklarar tävlingen: "I oktober samlade vi in många fantastiska semesterbilder, sedan valde Apollos jury ut de 20 bilder som gick till final, men nu ska Apollos fans på Facebook rösta fram de tre bästa bilderna och bestämma vinnarna." Som tack till dem som är med och röstar har Apollo utlovat ett presentkort till den som kommer med bästa motiveringen till vilken bild som skall vinna.

Tävlingen är integrerad på Apollos Facebook-sida och alla Facebook-användare kan rösta direkt på sidan. När ett företag integrerar en tävling med Facebook, har det fördelen att man kan nå ut till alla cirka fyra miljoner svenska användare och därmed får mycket kostnadsfri reklam. Enligt Nicole Gläser, försäljningschef på SkandNet, är det därför väldigt viktigt att företagen har en Facebook-sida med många fans som man kan kommunicera med, som i sin tur bjuda in vänner och "gilla" eller "dela" tävlingen så det kan sprida sig viralt.

SkandNet rekommenderar alla företag som funderar över en ökad närvaro att studera Facebooks "Guidelines for Promotions" innan de sätter igång.

Fotoomröstningen finns tillgänglig på Apollos Facebook-sida: www.facebook.com/ApolloSverige och tävlingen pågår till den 12:e november.

Presskontakt hos SkandNet Media:

Nicole Gläser Eriksson, Försäljningschef

Mobil: 0709-57 14 85, Direkt: 08-120 32 520, nicole.glaeser@skandnet.com

SkandNet grundades 2008 och drivs idag av tio personer med lång erfarenhet inom onlinemarknadsföring. På SkandNet är vi experter på Facebook, sökmotoroptimering och bannerannonsering. Bland SkandNets kunder finns Guldfynd, Clarion Hotels, Apollo, Hjärt-Lungfonden och Staples Direct.