Helsingborgs Varumärkesbyrå

Skapa ditt varumärke - praktisk handbok

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 06:13 CET

Nu släpper Helsingborgs Varumärkesbyrå en praktisk handbok om hur man skapar sitt varumärke.

Varje månad startas runt 5 000 nya företag i Sverige, vilket innebär att det varje år tillkommer cirka 60 000 nya aktörer i landet. Konkurrensen hårdnar för varje dag när allt fler ger sig in i kampen om kunderna. Samtidigt växer intresset kring utvecklandet av nya varumärken, då många förstår att det idag inte räcker med att ha en butik centralt i staden.

”I vårt arbete som varumärkesstrateger, träffar vi dagligen människor som har spännande idéer, men som inte vet hur de ska börja bygga sitt varumärke”, berättar Per Roth, medförfattare till boken.

Detta var huvudanledningen till att Helsingborgs Varumärkesbyrå nu ger ut en handbok, där författarna enkelt förklarar de grundläggande stegen man måste tänka på för att nå framgång.

Boken vänder sig till alla som vill utveckla sitt varumärke. Antingen har man ett varumärke sedan tidigare, eller så står man just nu inför skapandet av ett varumärke. Läsaren behöver inga som helst förkunskaper. Boken är upplagd med enkla frågor som besvaras direkt i boken och som leder läsaren igenom processen steg för steg.

”Vi utgick ifrån att läsaren har ont om tid och egentligen hellre vill fokusera på själva affärsverksamheten. Vi utgick också ifrån att läsaren inte har några, eller väldigt få, förkunskaper i ämnet. Man behöver en praktisk handledning och vill gå rakt på kärnan, utan en massa nonsens”, förklarar Henrik Nilsson, medförfattare till boken.

"Detta är en bok som på ett enkelt och konkret sätt hjälper företag och organisationer att komma igång med sitt varumärkesarbete. Boken visar att en organisation kan komma en bra bit på vägen med att utveckla sitt varumärke utan att anlita utomstående experter”, säger Tomas Nilsson, vd Caddie Sport & Business AB.

Titel: Skapa ditt varumärke
Författare: Henrik Nilsson, Per Roth
Sidor: 110
Språk: Svenska
ISBN: 978-91-633-8359-5

Författarna har under flera år arbetat som varumärkesstrateger åt både nationella och internationella företag. De senaste åren har de även utbildat i varumärkesutveckling och driver numera Helsingborgs Varumärkesbyrå.

Kontaktinfo
Författare: Henrik Nilsson och Per Roth
Telefon: 042 – 300 90 99
Webbsida: www.hbgvarumarkesbyra.se